Egy másik fejlesztési irányt a Musicindie képvisel, amelyik az Association of Independent Music (Független Zeneszövetség) és a digitális médiamenedzsmenttel foglalkozó vállalat, a Dig "új-média" tagja. A személyre szabható tulajdonságok, a hírek, a helyi rendezvényekről és fesztiválokról szóló beszámolók, valamint a kedvezményes vásárlás lehetősége szerepelnek a tervek között. A mobilközösséget erősítendő az azonos zenei ízlésű emberek csoportokat, baráti társaságokat alkothatnak, egymásnak elküldve kedvenc számaikat, videoklipjeiket.
A harmadik nagy csapatot, közel 10 vállalattal (hálózati szolgáltatók, technológiai szállítók, kutatóintézetek, zenei szállítók), egy, két évvel ezelőtt aláírt projektmegállapodás kapcsolja össze, a háttérben az EC eContent programjának támogatását élvezve.
Elemzők rámutatnak arra, hogy a fejlesztések a legújabb technológiák felvonultatása mellett komoly gondot is jelentenek, mivel azok gyakran nem kompatibilisek egymással. Ezért nyilatkozott úgy Gordon Rintoul a Musicindie üzleti fejlesztésekért felelős vezetője, hogy "amit mi igazán akarunk, az az, hogy megértsük a mobilpiacot, és hogy pontosan tudjuk, mit vár el tőlünk a fogyasztó. Az lenne az ideális, ha a megannyi vállalat együtt dolgozna a helyes megoldáson, mert különben a fejlesztésnek az egymással inkompatibilis szabványok és technológiai elképzelések gátat szabnak."