A mobiltelefon lehet a videojátékok otthona

Tóth Kristóf, 2002. december 3. 09:20
A közeljövőben már nem csak azért csöröghet majd a mobiltelefon, mert bejövő hívásunk, illetve üzenetünk van: lehet, hogy éppen egy új videojáték érkezett.
A szakértők szerint elmúltak azok az idők, amikor a mobiltelefonokat csak telefonálásra, illetve a későbbiekben üzenetküldésre lehetett használni. A mobiltelefonok és mobilhálózatok folyamatos fejlődésével egyre több, mindinkább érdekes funkcióval bővül a felhasználók által elérhető szolgáltatások sora. Az új funkciókkal a mobilszolgáltatók nagyobb bevétel szerzését, a mobilgyártók pedig új készülékek vásárlását szeretnék biztosítani.

Jelenleg a multimédiás üzenetküldés (MMS) lehetősége mellett a szakértők a videojátékokat tartják olyan "kritikus alkalmazásnak", amelyek segíthetnek a mobiltelefon-eladások, illetve a szolgáltatói bevételek növelésében.

A mobiltelefonos játékok kétségtelenül rengeteg felhasználó tetszését megnyerték, és a készülékek fejlődésével, a színes kijelzők elterjedésével egyre jobbak lesznek. Bár a színvonalas PC-s, illetve konzoljátékokkal nem szállhatnak versenybe, mindenképpen kellemes időtöltést jelenthetnek olyan helyzetekben, amikor valamiért várni kell néhány percet.

A szakértők azonban felhívják a figyelmet egy fontos tényre: sok mobilfelhasználó rendszeresen játszik PC-s és konzoljátékokkal, így mobiltelefonján is csak igényes játékokkal hajlandó játszani.

Az International Data Corp. (IDC) piackutató cég jelentős növekedésre számít a mobileszközökön keresztül biztosított játékszolgáltatások piacán. Amíg a mobil-játékszolgáltatások amerikai előfizetőinek száma az idei évben hozzávetőleg 7 millió, ez a szám 2007-re várhatóan több mint a tízszeresére, mintegy 71,2 millióra nő. A társaság szerint ebben komoly szerepet kap a nagy sebességű adattovábbításra alkalmas hálózatok és készülékek elterjedése. Ezek az eszközök lehetővé teszik a jó minőségű játékok egyszerű és gyors letöltését.

A Gartner azonban már korántsem ilyen optimista a mobiltelefonos játékszolgáltatások jövőjét illetően. "Úgy gondolom, valóban rejlenek lehetőségek ezen a területen, de ahhoz, hogy a felhasználók tömegesen előfizessenek az ilyen szolgáltatásokra, grafikailag igen színvonalas játékok szükségesek" - mondta Phil Redman, a Gartner drót nélküli megoldásokkal foglalkozó elemzője.