A tervek szerint a bizottság 2003 januárjában kezdi el működését. Ezt megelőzően a két vállalat már 2002 február 19-én aláírt egy megállapodást arról, hogy közösen tanulmányozzák a telematikai rendszerek, a hagyományos PDC mobilkommunikációs technológiák együttműködését részint a harmadik generációs technológiákkal, részint a gépkocsiba épített információs rendszerekkel.
A bizottság alapvető feladata az, hogy eldöntse, milyen fajta információ lesz a legmegfelelőbb, és azt milyen módon lehet közvetíteni. Már 2003 első napjaiban elkezdődnek az adatátviteli tesztek, és a tervek szerint április körül már megalkotják a teljes telematikai rendszert, melynek kereskedelmi bevezetése azonban csak 2003 végén, 2004 elején várható.
A rendszerterv szerint a bérelt, vagy lízingelt gépkocsikba egy mobilkommunikációs eszközt építenek, ami folyamatos kapcsolatban áll a Nissan által biztosított CARWINGS Center elnevezésű szerverrel. A rendszer képes arra, hogy nem csak a bérléssel/lízingeléssel foglalkozó vállalatokat szolgálja ki, hanem a biztosítás, karbantartás, biztonság területén dolgozó cégeket csakúgy, mint a tartalomfejlesztőket és -szolgáltatókat.
A Nissan Motor és az NTT DoCoMo elképzelése szerint az egyik lehetséges rendszer olyan információkkal szolgál a vezetőnek/utasoknak, mint a eligazodás, közlekedés, időjárás, éttermek/hotelek.