Nem az olvasók fogyatkoztak meg ennyire, hanem a hirdetések. Hasonló a helyzet, mint az Egyesült Államokban, ahol 1998 óta évről évre drasztikusan csökken a vezető informatikai lapok reklámbevétele. Ráadásul ezeket a laptípusokat túlnyomórészt hirdetésekből tartják fenn, az ott kialakult terjesztési szokások szerint nagy részük teljesen ingyenes (persze csak Amerikán belül), és az előfizetéssel megrendelhetőek ára is igen alacsony. Aki erről a témáról részletes adatokra is kíváncsi, látogasson el a http://www.alaplap.hu/webprod5.html oldalra, ahol a csődbe jutott Új Alaplap főszerkesztője mutatja be a lappiac ezen szegmensének elgondolkodtató változásait.
A táblázatok összeállítási szempontjaival lehet vitatkozni (mi is felvetettük pl., hogy kiadónk Monitor című lapja nem szűnt meg, csak átalakult heti hírújságból periodikus kötöttség nélküli trendújsággá, amire F.P. érve az volt, hogy ő a periodikákat elemzi, s hát bizony a Számítástechnika ellenfeleként egykor működő Monitor hetilap megszűntnek tekinthető), de a trenddel semmiképpen sem vitázhatunk: az informatika recesszió az informatikai lapokat sújtja legerősebben. A témához kapcsolódik az Internet Kalauz (INK) főszerkesztőjének legutóbbi vezércikke is "Dupla vagy semmi" címmel.