"A videójátékokban felfedezhető erőszak járványként terjed, a nők elleni erőszak pedig az egész videójátékipart megbélyegezte" - mondta David Walsh, a jelentés szerzője, és egyben az intézet alapítója. "A szülőknek tudniuk kell, hogy ők jelentik gyermekük számára a védelem első és utolsó vonalát" - mondta Joe Lieberman amerikai szenátor, aki nyíltan támogatja a videójátékokban ábrázolt erőszak korlátozását célzó lépéseket. Lieberman arra figyelmezteti a szülőket, hogy nekik kell ügyelniük arra, milyen videójátékok kerülnek a gyerek kezébe.
A nemzetközi korhatár megjelöléseken dolgozó videójátékipar élesen reagált a jelentésre. "Véleményem szerint ez a vádaskodás egyáltalán nem tisztességes. Ez egy olyan csoport, amelynek ideológiai előítéletei vannak a videójátékiparral szemben" - mondta Doug Lowenstein, az Interactive Digital Software Association (Interaktív Digitális Szoftver Szövetség) elnöke.
A legerősebb kritikát az "Év játéka" címre is igen jó eséllyel pályázó "Grand Cheft Auto: Vice City" kapta. A Take-Two rendkívül sikeres játékát a technikai oldalról folyamatos dicshimnuszok érik, a játékban megjelenő erőszak azonban komoly felháborodást váltott ki egyes körökben. "Amennyiben a nők brutális meggyilkolását az emberek szórakoztatónak találják, igen súlyos problémával állunk szemben" - áll a jelentésben. A szervezet figyelmét az Acclaim Entertainment egyik olyan játéka is felkeltette, amelyben félmeztelen táncosnők láthatók, mert "az efféle ábrázolás lealacsonyító a nők számára, és olyan, veszélyes szemléleteket erősít, amelyek szerint a nők mindössze szexuális tárgyak."
A The National Institute on Media and the Family szerint az is aggasztó, hogy bár egyre általánosabbak a különféle korhatár megjelölések a játékszoftvereken, a legsikeresebb, ugyanakkor erőszakos játékok gyakran nem megfelelő korhatár jelzéssel kerülnek a boltokba.