Hazai e-kereskedelem - 34 millió dolláros bevétel

MTI Sajtóadatbank, 1999. augusztus 16. 09:59
Becslések szerint az elektronikus kereskedelem 1998. évi bevétele Magyarországon meghaladta a 34 millió dollárt - hangzott el kedden a Cisco Systems Magyarország Kft. által szervezett sajtótájékoztatón, Budapesten.
Budafoki Róbert, a cég ügyvezető igazgatója rámutatott: Magyarországon 80 ezer előfizetője van az internetnek, ám vélhetően legalább 400 ezer azoknak a száma, akik rendszeresen látogatják a világhálót. Jelenleg 60 magyar cég árulja portékáit elektronikus úton. Az Európai Unió tagországaiban 63,5 millió főre becsülik az internetfelhasználók táborát.

Egy, a texasi egyetem által végzett kutatás eredményeit ismertetve Majsai Sándor Gábor marketing- és PR-vezető elmondta: az Egyesült Államokban 1998-ban az internettel kapcsolatban álló gazdaság 301,4 milliárd dollár (azaz 73 ezer milliárd forint) bevételt termelt, és 1,2 milló főt foglalkoztatott. Az USA-ban már legalább nyolcvan - összesen 11 ezer alkalmazottat foglalkoztató - cég erre szakosodott, s megtermeli az internetes gazdaság bevételének egyharmadát.

Az elektronikus kereskedelem térhódítása mellett más, a gazdaság fejlődését meghatározó tényezőkre is pozitív hatással van az internet világméretű elterjedése - hangsúlyozták a szakértők. Az internetforradalom eredményeképpen például sokkal lazább alkalmazotti struktúrák alakulhatnak ki, kevésbé szabályozott munkamódszerekkel, és ez egy új típusú, szakképzett munkavállalói réteget termelhet majd ki, elmosva az értelmiségi és nem értelmiségi rétegek közötti társadalmi határokat.

Az internethez kapcsolódó cégek és országok egyre inkább előretörnek a piaci versenyben. Majsai Sándor Gábor példaként Szingapúrt említette, amely az internet elterjedésének jóvoltából az elmúlt években világviszonylatban is egyre jelentősebb gazdasági eredményeket könyvelhetett el.