Bár az internetezés terén nem sok jó mondható el a most véget érő esztendőről, az online üzletek karácsonyi forgalma - legalábbis Amerikában - mégis rekordot döntött: november elseje és karácsony között a 2000 online áruházat figyelő BizRate közel 12 milliárdos forgalmat regisztrált, ami 40 százalékkal haladja meg a tavaly ilyenkor mért pénzköltést.
A legnagyobb forgalom még mindig a könyv-zene-videó forgalmazóké, de erősen felzárkózott a ruházat is, mindkettő csaknem kétmilliárddal részesült az online karácsonyi forgalomból. A leginkább keresett öt árufajtában benne van még az: utazás, a fogyasztói elektronika és a játékok (beleértve a videojátékokat), ez az öt árufajta együttesen az online vásárlások kétharmadát teszi ki.
A csúcs mindenütt december első két hetére esett, az Overstock.com például ez idő alatt 16,6 millió dolláros forgalmat bonyolított le, szemben a tavalyi 5,7 millió dollárral. A karácsony közeledtével a vásárlók egyre kevésbé bíztak abban, hogy időre megérkezik az áru, ezért az utolsó napokban már jelentősen lecsökkent a forgalom, az emberek egyre kevesebb időt töltöttek online.