A modern technológiák közül nagy valószínűség szerint a W-CDMA technológia terjed el, a japán NTT DoCoMo "jóvoltából", igaz, még bizonytalan a W-CDMA jövő évi sikere, ugyanis az európai piacon újabb határidő-eltolódásokkal kell számolni.
Ami a jövőkép optimistább részét képezi: a letölthető játékok piacán hatalmas fellendülés várható, a 2003-as év végére 2 milliárd USD-t tehet ki a forgalom.
Az árak tekintetében mérsékelt és visszafogott árpolitikával lehet számolni, a kereskedők ugyanis szinte bármely technológia tekintetében csak nyomott áron tudnak versenyben maradni a konkurenseikkel szemben.
A különböző képüzenet-szolgáltatások 2003-ban nem az előzetes elvárások szerint terjednek el, igaz, ezt a folyamatot segítheti számos ingyenesen kipróbálható alkalmazás, mely fejlesztheti a mobilkommunikációs kultúrát.
Előtérbe kerülnek a hálózatok, rendszerek közötti interoperabilitási törekvések, bár a Strategy Analytics úgy gondolja, hogy nem a kellő mértékben.
Az MMS térhódításában - véli a kutatóvállalat - elsősorban a vállalati szektor játssza a döntő szerepet, amelyik a fogyasztói oldallal szemben korábban felismerte a vezeték nélküli kép- és videoüzenetek lehetőségeit.
A mobilkommunikációs orvosi szolgáltatások és egyéb "szakértői rendszerek" a fogyasztók körében komoly érdeklődésre számíthatnak.
A Strategy Analytics utolsóként a PDA-król ad jövőképet. Véleménye szerint a vezeték nélküli PDA-k piacán 2003-ban mintegy 160%-os növekedés várható. A piaci szereplők közül a Palm közel 50%-os részesedésre számíthat az operációs rendszerek piacán, míg a Pocket PC piacán a HP és a Toshiba vezet.