A címbéli kérdésre röviden azt a választ adhatjuk, hogy az SMS és az online játékszektor nagyon gyors fellendülése. A kínai internetes ipar összességében 2002-ben fellendülést mutatott, köszönhetően annak, hogy a 2001-es 28,7 millió internetes közösség 2002-ben közel 58 millióra növekedett.
Kínában az online játékok iránt leginkább a fiatal, egyedülálló férfiak érdeklődnek, akik nem csak a játékok, hanem általában minden új technikai újítás iránt fogékonyak. Az internetes portálok nem bízva a WAP sikerében inkább a klasszikus mobilkommunikációs szolgáltatásokra összpontosítanak, elsősorban az SMS-re. A China Mobile, Kína vezető mobilkommunikációs cége elmondta, hogy 2002-ben 75 milliárd SMS-sel számoltak, miközben a fogyasztók több mint 90 milliárdot küldtek. A kínai mobilközösség körében azok az internetes portálok a legnépszerűbbek, amelyek SMS szolgáltatást is kínálnak. Ezeken a portálokon nagyon sok online reklámfelület helyezhető el, és a hirdetők is ezeket a portálokat részesítik előnyben.
2002 októberében indult útjára a China Mobile jóvoltából az MMS, illetve a China Unicom elindította a Color E szolgáltatást. Kínai elemzők szerint ebben az évben már az MMS-t kínáló mobilportálok is népszerűek lesznek.