A chicagói comScore Networks Inc. piackutató cég elemzői azt állítják, akár hét hétre is nagy biztonsággal előre tudják jelezni a meghatározó amerikai részvények árfolyamát az online tevékenységek elemzésével. "Ez a lehetőség a jövőben jelentősen megváltoztathatja azt a módszert, amelynek segítésével a vásárlók tevékenységét ez idáig figyelemmel kísértük" - mondta Jian Fulgoni, a comScore vezetőségi elnöke. "Az internet elterjedése előtt nem volt mód arra, hogy például előre jelezzük a vásárlók különféle termékekhez való hozzáállását."
A világ negyedik legnagyobb technológiai konzultációs cége, az Accenture az utóbbi időben szintén az online tevékenységek figyelemmel kísérésére ösztönzi ügyfeleit. A társaság útmutatást ad ügyfeleinek, hogyan kövessék nyomon az internetes csevegőszobákat, levelezőlistákat, illetve egyéb területeket, hogy minél pontosabb információhoz jussanak termékeik várható fogadtatásáról.
A közgazdászok döntő többsége egyelőre azonban véletlen, eseti összefüggésnek tartja az online viselkedés, illetve a gazdasági helyzet változásának kapcsolatát. "Feltevésükben azt állítják, hogy az online viselkedés előre jelzi a gazdasági változásokat. Bizonyítani azonban ez idáig nem tudták mindezt" - mondta Austan Goolsbee, a Chicagó-i Egyetem egyik közgazdásza. "Az internetes eladások nem tükrözik úgy a valós eladásokat, mint például a Wal-Mart áruházlánc eredményei" - tette hozzá.
A comScore szakértői azonban hangsúlyozzák, korábban is érték őket hasonló támadások, de mindig diadalmaskodtak. - Azt mondták, "Túl korai ilyet mondani!", "Ez egyáltalán nem így van", vagy "Hogyan lehet mérni a módszerrel az olyan területeket, ahol kevesebb a szkenner?" - mondta Fulgoni, hozzátéve, hogy a társaság állításai mégis megállták helyüket.