A szintén japán Nintendo előjelzései szerint a társaság mintegy 16 millió GameCube játékkonzolt tud eladni március 30-áig tartó költségvetési évének végéig. A szoftveróriás Microsoft jelenleg 9-11 millió eladott Xbox játékkonzolra számít június 30-áig, a cég költségvetési évének végéig. Mindkét konzol hozzávetőleg egy évvel a PlayStation 2 után jelent meg a piacon.
A Sony szerint a PlayStation 2 eladásai az elmúlt időszakban jelentősen fellendültek. A társaság számára kedvezően alakult karácsonyi vásárlószezon lehetővé tette, hogy a tavaly októberben megdöntött 40 milliós eladási határt követően a cég néhány hónap alatt újabb 10 millió darab konzollal növelje eladásait. A 30 milliós határt tavaly májusban érte el a gyártó.
Kapcsolódó hír, hogy a Microsoft csütörtökön Japánban is beindította Xbox Live szolgáltatását. A társaság egy 58 dolláros bővítőcsomagot kínál a konzolhoz, amely több játékprogramot, valamint egy beszéd alapú online csevegést lehetővé tévő megoldást, illetve egy éves Xbox Live-előfizetést tartalmaz.
A Microsoft az Xbox Live szolgáltatással kívánja kiemelni játékkonzolját a riválisok közül. A szolgáltatás meglehetősen népszerű az Egyesült Államokban, a japán siker azonban korántsem biztos, mivel az Xbox a Sony, illetve a Nintendo otthonában szerepel a leggyengébben.