A mobiltelefonon küldött rövid szöveges üzenet (SMS) nem mindig annyira megbízható, mint azt korábban hitték. A Keynote Systems kaliforniai vállalat tanulmánya szerint az Egyesült Államokban az elküldött SMS-ek 7,5 százaléka 120 másodpercen belül nem érkezik meg a címzetthez. Az elküldött SMS-ek 5 százaléka pedig valahol az éterben kering, és soha nem jut el a címzetthez.
Az SMS küldője legtöbbször csak azt a kijelzést kapja, hogy "üzenet elküldve". Ez azonban semmit nem mond arról, hogy az megérkezett-e vagy sem. A vizsgálatot december első két hetében végezték, és az amerikai piacon működő mobilszolgáltatók - az AT and T, a Cingular, a Nextel, a Verizon és a T-Mobile - hálózatában elküldött 25 ezer SMS-nek néztek utána. Sok esetben az elveszett SMS-eket is kiszámlázták a küldőknek. Az Egyesült Államokban a mobilhasználóknak mind a kimenő, mind a bejövő hívásokért fizetniük kell, és az SMS-küldés és az SMS-fogadás is költségköteles. Ez is egyik oka, hogy az SMS nem túl népszerű az Egyesült Államokban.
A mobilszolgáltatók nem csodálkoztak el a vizsgálat eredményén - írta a The New York Times. Az AT and T szóvivője azt mondta, a vállalat ismeri a hálózat teljesítményét. Bár az elveszett SMS-ek százalékos aránya viszonylag alacsony, még mindig van lehetőség javítani - tette hozzá. A Verizon szóvivője viszont megkérdőjelezte a tanulmány kifejezőerejét, mondván, hogy az csak New York, Seattle és Dallas városokban készült.