Túl jól működött az AT&T e-mail szűrője

Kiss Ádám Zoltán Kiss Ádám Zoltán, 2003. január 26. 21:35
Az AT&T WorldNet ezen a héten aktiválta a kéretlen levelek kiszűrésére kifejlesztett szoftverét, ám a rendszert nemsokára ki kellett kapcsolni, miután az előfizetők személyes e-mailjeik eltűnéséről kezdtek panaszkodni.
A spam-szűrőt szerda éjszaka helyezték üzembe, válaszul az egyre jobban körvonalazódó igényre, mely a kéretlen kereskedelmi célú e-mailek özönének vetne gátat. A megoldás azonban a jelek szerint megbízhatatlan, az AT&T előfizetői sorozatosan hiányoltak személyes leveleket, melyek egyszerűen eltűntek, mindenféle értesítés nélkül, akár a feladó, akár a címzett felé. A vállalat elismerte, hogy a dolog rosszul sült el, de hangsúlyozták, hogy ők csak megpróbáltak egy ingyenes szolgáltatással a felhasználók kedvében járni. A szűrőt végül 24 órai működés után kénytelenek voltak eltüntetni, ám ez nem csökkenti az AT&T érdemeit, hiszen az AT&T WorldNet a világ első Internet-szolgáltatója, aki ilyen automatikus, és ingyenes spam-szűréssel próbálkozott. A balul elsült bemutatkozást azonban a kellemetlenségektől eltekintve teszt-üzemként is lehet értékelni, és mint ilyen minden bizonnyal nagyszerű, hiszen a valós körülmények nehezen szimulálhatóak a fejlesztés során.