A piackutató cég szerint az SMS-üzenetek az idei évben fogják a legnagyobb bevételt termelni Európában, az elkövetkező évektől pedig a fokozott konkurenciaharc az árak csökkenését, így a bevételek visszaesését fogja eredményezni. Az MMS néhány évig kompenzálni tudja majd ezt a kiesést, de hosszú távon korántsem fog akkora sikert aratni, mint amekkorát az SMS elért.
A Datamonitor szerint az MMS az elkövetkező négy évben összesen mintegy 388 százalékos növekedést fog elérni Európában, elsősorban a szolgáltatók agresszív népszerűsítési stratégiájának köszönhetően. Az MMS-üzenetekből származó bevételek azonban így is csak mintegy 4,9 milliárd dollárt fognak kitenni az öreg kontinensen 2006-ig.
"Az SMS jelentős bevételi forrássá nőtte ki magát az európai mobilszolgáltatók körében" - mondta Richard Clifford, a Datamonitor elemzője. "Az óriási népszerűség mellett a mobilszolgáltatók 95 százalék körüli haszonnal kínálják a szolgáltatást" - tette hozzá. Az elemző szerint azonban már korántsem ilyen kedvező a helyzet az MMS szolgáltatás esetében. A multimédiás üzenetek egy ideig ugyan kompenzálni fogják az SMS szolgáltatás kieső bevételeit, a szolgáltatók haszna azonban jóval kisebb lesz.
Clifford úgy véli, a szolgáltatóknak az MMS, illetve a mobiljátékok helyett inkább az e-mail, illetve azonnali üzenetküldő rendszerekre épülő megoldásokat kellene előnyben részesíteniük.