Az amerikai University of Maryland nevet viselő egyetem egy közelmúltban végzett felmérésében két kérdésre kereste a választ; egyfelől, hogy a hallgatók a vizsgáik alatt hogyan használják az mobiltelefont, másfelől, hogy milyen lehetőségei lehetnek az m-learningnek.
Az első kérdésben az egyetem vezetősége megállapította (konkrét adatokat nem közölve), hogy elég jelentős azoknak a hallgatóknak a száma, akik a vizsgáik alatt a mobiltelefont is felhasználják arra, hogy puskázzanak, vagy valakitől rendszerint SMS-ben segítséget kérjenek egy számukra nem megoldható kérdés megválaszolásában. Az egyetem a felméréssel egy időben közel egy tucat hallgató ellen eljárást is indított, amiért azok nem megengedett segédeszközt használtak a vizsgán. A marylandi tanárok azt is kifogásolták felmérésük kiértékelése kapcsán, hogy egyre több hallgató használ csúcstechnológiás számológépeket, amelyekbe a nehezebb kérdésekre adandó válaszokat már előre be tudták írni.
Arra is fény derült, hogy a technikailag képzettebb hallgatók be tudtak hatolni webes mobiltelefon segítségével tanáraik számítógépébe, így vagy előre megtudták a vizsgakérdéseket, vagy utólag tudtak módosítani eredményeiken.
A mobiltelefonok pozitív felhasználásával kapcsolatban az egyetem a felméréssel is visszaigazolást nyert; a hallgatók a dolgozatok megírása után azonnal igénylik, hogy megtudják a helyes válaszokat, melyek egyik módja, hogy számukra a tanár azt elküldi SMS-ben, különösen akkor, amikor a diákok tesztet töltöttek ki.
A University of Maryland közleménye záró gondolatai között kiemeli, hogy "annak ellenére, hogy a felmérés kapcsán fény derült számos visszaélésre, továbbra is elkötelezett hívei vagyunk az új technológiák használatának. Hiszünk benne, hogy a mobiltelefonnal nem csak csalni lehet, hanem használatával sikeres e- és m-learning kurzusokat is lehet folytatni, illetve hozzá lehet járulni a minőségi oktatáshoz is."