Újdonságok a humánügyvitel területén

, 2003. február 1. 18:40
A Nexon mintegy 15 éves tapasztalatával és országos ügyfélszolgálatával (9 vidéki iroda) egyedülálló szolgáltatást nyújt a humánügyvitel területén. Bér- és táppénzszámfejtő, beléptető- és munkaidő-nyilvántartó, valamint humánerőforrás-gazdálkodási programjait úgy fejlesztette, hogy integrált, teljes körű megoldást nyújtsanak partnereinek. A Nexon minden rendszere rendelkezik internet/intranet felületekkel, és a cég országos VPN-hálózatot üzemeltet, így rendszereinek felhasználói bárhonnan elérhetik a kívánt szolgáltatásokat. A Nexon programjai jól integrálhatók a kínált outsourcing-lehetőségekkel, így partnereik a legkorszerűbb és a leghatékonyabb megoldásokat vehetik igénybe. A Számvitel 2003 - Szoftverbörzén a Nexon számos újdonságot először mutat be az érdeklődők számára.
1.

Kafetéria modul. Egyre több cég vezetősége lát fantáziát abban, hogy a béren túl alternatív juttatásokkal fejezze ki dolgozói megbecsülését, hiszen ezek az "extrák" költséghatékony módon növelik a munkatársak szervezetük iránti elkötelezettségét. Az ilyen típusú megoldások ráadásul pótlólagos versenyelőnyt biztosítanak a cég számára a humánerőforrás-toborzás területén.

Az úgynevezett kafetéria típusú juttatási rendszer azt jelenti, hogy egy meghatározott összeget a munkavállaló saját belátása szerint "költhet el", azaz maga dönthet arról, hogy keretét mire használja fel, például étkezési hozzájárulásra, nyelvtanulásra, biztosításra, önkéntes nyugdíjpénztári befizetésre stb. A kafetériarendszer adminisztrációjának megkönnyítésére a Nexon rugalmas, felhasználóbarát programot fejlesztett ki, amely mind a munkavállalók, mind pedig a munkáltatók szemszögéből megoldja a kiválasztás és a nyilvántartás feladatát.

2.

Státus modul. A költségvetési szervek létszám- és illetménygazdálkodásának kezelését (tervezését, felhasználását, nyilvántartását) a 217/1998 (XII. 30.) kormányrendelet szabályozza. Az álláshelyek pontos nyilvántartása nélkül a szabályozás gazdálkodási és adatszolgáltatási kötelezettségének nehéz megfelelni. A Nexon közszférában gazdálkodó partnereinek igényei alapján kidolgozott egy megoldást, amely integráltan kapcsolódik az intézmények által használt munkaügyi nyilvántartó rendszerhez.

3.

Beosztástervező modul. A Nexon BBR beléptető- és munkaidő-nyilvántartó rendszere munkaidőkereten belüli beosztástervező programmal bővült. A törvényi előírások a munkáltatók számára lehetővé tették, hogy dolgozóik munkaidőkeretét több hónapra egyben határozzák meg. A Beosztástervező elősegíti a kereten belüli munkaidő-tervezést, miközben a program figyelembe veszi a munka törvénykönyvének előírásait is (például kezelni képes a kötelező pihenőnapokat).