A Novell Portal Services technológiára alapozva, a Novell konzultációs részlegének közreműködésével az ITA Portal Team elkészített egy biztonságos alkalmazotti portált, ahol Los Angeles dolgozói hozzáférhetnek többek között a naptárinformációkhoz, az e-mailekhez, a fájlokhoz, a helpdesktámogatáshoz és a város szolgáltatásaihoz. A Novell eDirectory, valamint a Novell DirXML segítségével az ITA összekapcsolhatta különböző rendszereit, így egyetlen alkalmazotti személyazonosság használatát tette lehetővé az összes webes alkalmazáshoz. Az eDirectory és a DirXML hatékony kombinációja az alkalmazottak alapvető információinak hozzáadását és megváltoztatását egyszerű és gyors folyamattá tette, mivel az adatok automatikusan átkerülnek az összes fontos alkalmazásba. Az új dolgozók felvételükkor automatikusan hozzájutnak az összes olyan erőforráshoz, amely hatékony munkavégzésüket szolgálja - például az e-mail címekhez, a telefonszámokhoz, a saját azonosítójukhoz és a portálhoz -, az elbocsátottak hozzáférése pedig azonnal megszüntethető az esetleges károkozás megelőzése érdekében.
Az ITA biztonsági gyűrűt vont a teljes rendszer köré a Novell iChain webes biztonsági megoldás használatával, amely számos hitelesítési módszert támogat, többek között a smart kártyák és tokenek használatát is. Amikor valaki hozzáférést kér a portálhoz, az iChain lekéri a megfelelő hitelesítési információkat, azonosítja a felhasználót az eDirectory címtáron keresztül, és engedélyezi vagy megtagadja a hozzáférést. Mindezek mellett az ITA a Novell GroupWise rendszert is integrálta a portálba, így az alkalmazottaknak a bármikor és bárhonnan hozzáférhető e-mail, naptár, határidőnapló és más csoportmunkaeszközök használatát is biztosítja. "A Novell-technológia megbízhatósága, skálázhatósága és biztonsága rendet teremtett infrastruktúránkban. Teljes mértékben hiszünk a Novell-megoldásban" - emelte ki Kirk Yamamoto, a város vezető rendszerelemzője.
Los Angeles technológiai szervezete és egységesítő testülete folyamatosan teszteli s vezeti be az új technológiákat több mint 40 hivatalban és ügyosztályon, s ezzel a város 42 000 alkalmazottját segíti a 3,7 millió lakos jobb kiszolgálásában. Bár Los Angeles mérete speciális kihívásokat teremt, ezek természete hasonló ahhoz, amivel minden városvezetésnek szembe kell néznie az e-kormányzat jellegű szolgáltatások fejlesztése terén. Los Angeles esetében célként kitűzött szempont volt, hogy a hálózat egyszerűsítése mellett biztonságos, bárhol és bármikor használható hozzáférést biztosítson a mobil munkaerőnek, illetve a távoli irodáknak a belső alkalmazásokhoz, információhoz, eszközökhöz. A biztonság növelését az összes web alapú alkalmazáshoz használható egypontos beléptetéssel kívánták megoldani. Emellett olyan megoldást kerestek, amely az új alkalmazottak számára is azonnali hozzáférést biztosít a hálózathoz és az üzleti erőforrásokhoz, miközben hasonlóan automatizált folyamaton keresztül teszi lehetővé a kilépő alkalmazottak hozzáférésének megszüntetését. További szempont volt, hogy olyan, nyílt szabványokra épülő megoldás kerüljön bevezetésre, amely lehetővé teszi a meglévő, token alapú hitelesítő környezet kihasználását. E kihívások megválaszolására Los Angeles egy átfogó Novell-megoldást választott, amely tartalmazza a személyazonosság-kezelést, a portálmegoldásokat, a biztonsági szolgáltatásokat, az integrációt és az üzenetküldési komponenseket is.
A Novell e-kormányzat szektor számára készült megoldásaival kapcsolatos további információk a www.novell.com/industries/government webcímen találhatók.