"1999-ben, az IBM-mel kötött szerződések idejében még teljesen más volt a piaci helyzet, mint most. Az idők változnak, és mi most a szerződések felbontása mellett döntöttünk" - nyilatkozta a bejelentés kapcsán Bruce Anderson, a Dell Computer egyik szóvivője, majd hozzátette, hogy cége az elmúlt években egyre kevesebb alkatrészt, illetve szolgáltatást kapott az IBM-től, melynek hátterében az áll, hogy a Big Blue eladta számos részlegét, így például többek közt a merevlemezek gyártásával foglalkozó részlegét is. A Dell Computer és az IBM közötti, addig virágzó kapcsolat az elmúlt esztendőben lényegében teljesen leépült, és mára tulajdonképpen értelmét vesztette - mondta Anderson.
Jon Weisblatt, az IBM másik szóvivője utalt arra, hogy a Dell Computer és az IBM közötti, szolgáltatásokkal kapcsolatos szerződés nem teljesen szűnt meg, ugyanis a Dell Computer partnerei számára továbbra is biztosít néhány, az IBM Global Services-hez tartozó számítógép üzembehelyezési, illetve helyszíni garanciális szolgáltatást, azonban mostantól mindezt már csak külön kérésre teszi. Weisblatt elmondta, hogy az IBM által a Dell Computer számára nyújtott szolgáltatások az utóbbi időkben már olyannyira drágák lettek, hogy a Dell Computer vásárlói egyre kisebb arányban vették igénybe azokat.