A 2003 végéig készülékcserét tervezők körében a BellResearch elemzői megvizsgálták a készülékválasztást befolyásoló szempontok fontosságát, melyek során a készülék méretére, kinézetére, funkcionalitására, adatátviteli képességére, valamint a multimédiás alkalmazások relevanciájára voltak kíváncsiak. Arra kérték a válaszadókat, hogy az iskolai osztályzatoknak megfelelő ötös skálán osztályozzák a különféle választási szempontokat aszerint, hogy azok mennyire játszanak majd fontos szerepet az új mobiltelefon-beszerzés esetén.
Az egyes készülékválasztást befolyásoló tényezők közül legnagyobb mértékben a több funkció, nagyobb memória számít fontosnak [3,83], melyet a gyors adatátvitel és internet-elérés követ [3,19]. Közel hasonló fontosságot tulajdonítanak az új készülék vásárlását tervezők a kisebb méretnek [3,18], melyet a potenciális vásárlók 46%-a tart kiemelkedően fontosnak vagy fontosnak. Kevésbé fontos döntési szempont a design [2,92], míg inkább marginálisnak nevezhető a fényképek, zene átvitele, letöltése [2,44] a vizsgált 14-60 éves mobilhasználó populáció készülékcserét tervező szegmensében, amely az MMS-piac tavaly őszi éretlenségéről tanúskodik.