A HP integrált szolgáltatás-menedzselési architektúrájába illeszkedő HP OpenView Service Quality Manager automatizálja a vállalat saját működése és ügyfeleknek nyújtott szolgáltatásai terén vállalt szolgáltatási szintek definiálását, valós idejű figyelését és a kapcsolódó jelentéskészítést.
Emellett a hálózat és a vállalati infrastruktúra aktív menedzselésével elősegíti a szolgáltatási szerződésekben meghatározott célkitűzések teljesítését. Ha a szolgáltatásminőség adott küszöb alá esik, automatikusan elindítja a szükséges korrekciós intézkedéseket, és haladéktalanul tájékoztatja a problémáról az illetékes vezetőket. Így többnyire valós időben, még azelőtt sikerül orvosolni a bajt, hogy az ténylegesen befolyásolná az ügyfél működését.
A szolgáltatási szerződések menedzselése mellett a HP OpenView Service Quality Manager - a releváns területekről, többek között a szolgáltató saját üzleti folyamatairól gyűjtött kiemelt teljesítménymutatókat összesítve - folyamatosan nyomon követi a szolgáltatásminőséget és jelentéseket készít róla. Így a vállalat gyorsan reagálhat a potenciális szolgáltatási problémákra.