Az America Online hivatalosan is megerősítette, hogy beszünteti az AOLTV értékesítését, érdeklődés hiányában a cég felhagy az interaktív tévézéssel való kísérletezéssel. A 2000 júniusában nagy reklámmal beindított szolgáltatás eredetileg az AOL helyzetét volt hivatott megerősíteni a PC és a TV ötvözésével.
Az AOLTV tulajdonképpen egy szoftver- és egy hardverrészből állt. Az AOL egyezséget kötött a Philips Electronics-al set-top vevőberendezések gyártására, melyeket azután a Circuit City áruházláncon keresztül kezdtek értékesíteni. Az esetet sokáig lehet pénzügyileg részletekbe menően elemezni, ám a szakértők szerint nem itt van az igazi gond. Az interaktív tévézés valószínűleg pszichológiailag megalapozatlan. Egy új szolgáltatás műszaki színvonala és sikere között nem feltétlenül van szoros összefüggés. Az SMS például senki által nem várt robbanásszerű sikert aratott, pedig a harmadik évezredben szinte kőkorszaki megoldásnak tűnik. A siker oka nem igazán a rendszer olcsóságában van, inkább a gyors, arctalan kommunikáció lehetőségében, az SMS-en nem látszik, hogy valaki másnapos, valóban beteg, vagy csak kiíratta magát, és így tovább. Az interaktív tévézés esetében az lehet a fő gond, hogy a szórakozásra vágyó átlagembernek választania kell, hiszen maga határozza meg saját műsorát. Aki munka után fáradtan hazaérkezik, inkább a távirányító gombjait nyomogatja, mint hogy átvállalja a műsorszerkesztők feladatát, különösen úgy, hogy ráadásul mindezért még fizessen is.