Hosszú távon azonban a Motorola derűlátóbb konkurenseinél. Míg a világelső Nokia az évtized végéig világviszonylatban 2 milliárd mobiltelefon eladásával számol, addig a Motorola szerint ez a szám jóval 2 milliárd fölött lesz.
Az élénkülés késének oka, hogy bár a harmadik generációs (UMTS) mobilnemzedék az idén válik "valósággá", térhódítása meglehetősen lassú. A Motorola világon elsőként tavaly dobta piacra UMTS-mobilját, az év végéig három UMTS-modellt hoz ki.
Európa-szerte vontatottan hallad a harmadik generációs UMT mobilszolgáltatás kiépítése. Japánban - Kína és az Egyesült Államok után a harmadik legnagyobb mobilpiacon - 2001 októbere óta érhető el ez a szolgáltatás. A technológiai fejlődésben élen járó Japánban azonban szintén mérsékelt a siker: a távközlési ipar túlságosan is a technológiára, nem pedig a felhasználás sokoldalúságára összpontosított.
Japán legnagyobb mobilszolgáltatója, az NTT DoCoMo kétszer is elhalasztotta az UMTS szolgáltatás elindítását, majd azt végül 2001 októberében FOMA - (Freedom of Mobile Multimedia Access) nevű szolgáltatással tette meg. A várt siker eddig elmaradt: 2003 márciusáig az NTT DoCoMo 320 ezer felhasználóval számol, 1,38 millió helyett. Jelenleg 150 ezer UMTS-ügyfele van. A konszernnek nem csak a magas befektetési költségekkel kell szembesülnie, hanem a csekély tartalom és a magas árak okozta gondokkal is.