Az Axelero Internet Rt. Origo portáljának 2002-ben több mint 500 millió forint volt a bevétele, amelynek egyharmada nem hirdetésekből, hanem egyebek mellett tanácsadásból származott - közölte Krecz Tibor, a társaság média üzletágának ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy a magyarországi on-line hirdetési piac nagysága a becslések szerint tavaly 1-1,6 milliárd forint közötti volt. Ez az idén várhatóan 20-30 százalékkal nő. Hozzátette: az on-line médiaértékesítés 2002-ben a magyarországi teljes médiapiac kevesebb, mint egy százalékát tette ki. Krecz Tibor úgy vélte, hogy az idén a portál bevételei mintegy 35-40 százalékkal nőnek az elmúlt évhez képest. Aláhúzta, ha az idén a teljes magyarországi reklámpiac nem is nő túlságosan nagy mértékben, a reklámtortán belül az on-line szelet egyre nagyobb lesz.
Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy az elmúlt évben a portál közönségforgalma megduplázódott, s jelenleg naponta 200 ezer ember éri el az Origót. Aláhúzta: az elmúlt évben a portál bevételei is a duplájára nőttek. Krecz Tibor kifejtette, hogy az idén semmiképpen nem várnak akkora növekedést, mint tavaly, de középtávon éves szinten reálisnak tartotta a 30-40 százalékos növekedési ütemet.
Az ügyvezető igazgató elmondta: jóllehet az Origo és néhány más on-line médium olvasottsága vetekszik több nyomtatott sajtó termékével, e népszerűséget egyelőre a hirdetési tarifákban és a bevételekben nem tudták érvényesíteni. Ennek legvalószínűbb okaként azt nevezte meg, hogy az egyébként másutt hirdető vállalkozások egy jelentékeny hányada még nem ismeri, vagy nem fogadja el a webet hirdetési felületként.