Az elektronikai óriás Motorola, amely a finn Nokia mögött a világ második legnagyobb mobilgyártója, az elmúlt időben képtelen volt nyereségessé tenni mobiltelefon üzletágát, szerette volna megállítani a mobilok átlagos árának csökkenését, de minden jel arra utal, hogy a készülékek átlagára 2003-ban további 4-5 dollárt esik vissza.
A Motorola mobiltelefonjainak átlagos ára tavaly 144 dollár volt, amely mintegy 4 dollárral alacsonyabb a 2001-es árszintnél. Ez a kiéleződő konkurenciaharcnak, valamint a piac telítődésének tudható be. A Motorola - közvetlen riválisaihoz hasonlóan - elsősorban az agresszívan feltörő ázsiai gyártók támadását érezhette 2002-ben. Ezen cégek közül elsősorban a Samsung térhódítása volt jelentős, de az LG Electronics, és a Matsushita (Panasonic) is számottevően növelte piaci részesedését.
Tom Lynch, a Motorola mobilrészlegének igazgatója úgy véli, a meghódítható új piacokon elsősorban az alsó kategóriás, olcsó mobiltelefonok lesznek sikeresek. Éppen ezért várhatóan egy új szegmens alakul ki az alsó árkategóriában, amelyet a korábbiaknál olcsóbb, alapszintű készülékek foglalnak majd el.
A cannes-i (Franciaország) 3GSM konferencián szóba került az is, hogy a Motorola a közeljövőben várhatóan megállapodást köt a mobilpiacon új szereplőnek számító szoftveróriás Microsofttal. A megállapodás értelmében a Linux/Java-alapú intelligens mobiltelefonok mellett a Smartphone operációs rendszerre épülő készülékek is megjelenhetnének a Motorola termékpalettáján.