Az év végére az osztrák mobilpiac legújabb szereplője "a kétszámjegyű ezres helyiérték felső tartományának" megfelelő számú előfizetőre tervez szert tenni. Az elnök megítélése szerint az UMTS rendszer még nem érett meg arra, hogy tömegesen nyerjen meg magának előfizetőket.
Kezdetben az UMTS rendszerű hálózat az osztrák lakosság 35 százalékos lefedettségével rendelkezik majd. A célcsoportot elsősorban a technika megszállottjai és az SMS-t különösen kedvelő fiatal korosztály, valamint az üzleti élet fizetőképes szereplői jelentik majd. Őket elsősorban multimédiás szolgáltatásokkal tervezi megnyerni a Hutchison.
A cél a telekommunikációs szolgáltatásnak az internettel és a hagyományos médiákkal (rádió, televízió, sajtó) összekapcsolása lesz. A kínálatban "zsebben hordható" szórakoztató termékek, kommunikációs és információs szolgáltatások szerepelnek majd. A Hutchison világszerte mintegy száz tartalom szolgáltatóval áll kapcsolatban. Ausztriában a számuk jelenleg 25 körül van.
A Drei Bécs, Bécsújhely, Graz, Linz, St.Pölten és Eisenstadt térségében indítja útjára szolgáltatását. Az év végéig a hálózatot kiterjesztik Klagenfurt, Villach, Innsbruck és Rheintal térségére is. A fennmaradó területeken a Hutchison hálózata a Mobilkom Austria GSM rendszerén keresztül - tehát korlátozott szolgáltatásokkal - lesz elérhető.
A Hutchison 3G Austria mögött pénzügyileg stabil anyavállalat, a Hutchison Wampoa Ltd. (HWL) áll, melynek piaci tőkeértéke jelenleg 61,8 milliárd euróra becsülhető. A hongkongi konszern tevékenységei a kikötő-üzemeltetéstől kezdve a hajózási ügynökségen, az ingatlan forgalmazáson, a szállodalánc üzemeltetésen, a kiskereskedelmen és az energiatermelésen keresztül egészen a telekommunikációs szolgáltatásokig terjed. A konszern 163 ezer alkalmazottat foglalkoztat világszerte és 2001-ben 11,5 milliárd eurós forgalmat bonyolított.
Ausztria lesz a harmadik ország Európában Nagy-Britannia és Olaszország után ahol a Hutchison megkezdi UMTS mobiltelefon-szolgáltatását. A Hutchison számára ez már a második kísérlet az európai kommunikációs piac meghódítására. 199-ben 14,6 milliárd euróért vált meg az Orange mobilkommunikációs leányvállalatától.