A Gazdasági Versenyhivatal február 27-én a következőkről tájékoztatta a Prím Online-t: a GVH eljárást folytatott a Magyar Távközlési Rt. ellen azzal kapcsolatban, hogy a Matáv Ritmus 100 díjcsomagjával összefüggő tájékoztatásaival megtévesztette-e a fogyasztókat, s így versenyjogsértést követett-e el.
A GVH versenytanácsa a mai napon megtartott tárgyaláson megállapította, hogy a Matáv a Ritmus 100 díjcsomagjával kapcsolatos szórólapok, internet, a Hírmondó című kiadvány, más írásbeli tájékoztatók és telefonon elérhető szóbeli tájékoztatásai révén megtévesztette a fogyasztókat. A GVH szerint a Matáv hiányos, illetve téves tájékoztatást adott a fogyasztóknak egyrészt arról, hogy a határozott időtartamra szóló szerződés felmondása csak egy meghatározott időtartamon belül lehetséges díjmentesen, s ha nem ezen időtartam alatti a felmondás, akkor a fogyasztónak a díjcsomag havidíjának 24-szeresét kell megfizetnie. Továbbá, hogy az előfizető nem jogosult előfizetői szerződés alapján létrejött jogviszony átírására" a szerződésmódosítás érvényességi ideje alatt. Végül arról, hogy a díjcsomagot választó fogyasztó lemond az őt jogszabály alapján megillető szolgáltatóválasztási jogáról.
Mindezekre tekintettel a versenytanács a Matáv részéről a versenytörvény megsértését megállapította, a jogsértő magatartás folytatását megtiltotta, és 5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte. A bírság összegének megállapításakor a versenytanács figyelembe vette a Matáv piaci helyzetét, a jogsértő magatartás tanúsításának időtartamát, végül azt, hogy vele szemben már több, elmarasztalással záruló versenyfelügyeleti eljárás is folyt. Enyhítő körülményként került figyelembevételre, hogy a távközlési szolgáltató a jelen eljárás alatt intézkedéseket tett a tájékoztatások jogsértő jellegének megszüntetése érdekében.