A megállapodás részleteit a jövő héten a San Joséban megrendezésre kerülő számítógépes játékfejlesztői konferencián hozzák nyilvánosságra.
Az online játékoktól a számítógépes játékipar óriási üzleti sikert remél. A Datamonitor piackutató prognózisa szerint a számítógépes online játékok piaca a jelenlegi 670 millió dollár helyett 2004-ben már kétmilliárd dollár bevételt termel majd.
A piacra minden erővel betörni igyekvő Microsoft március 14-én a hannoveri CeBIT kiállításon mutatja be online játékokra alkalmas Xbox Live játékplatformját. Az elkövetkező öt év alatt a Microsoft kétmilliárd dollárt szán a piac kiaknázásához szükséges fejlesztésekre és beruházásokra.
- A Microsoft teljesen más megközelítést alkalmaz - mondotta a Butterfly.net vezetője, David Levine -, hiszen minden létező síkon saját személyi számítógépes technológiájára épít. A Sony hálózata viszont az IBM szervereire építve a Butterfly.net szabad felhasználású (open source) szoftvereit használja majd.
A Sony az online játékok működtetési technológiájának a bevezetésétől elsősorban a játékfejlesztőket terhelő költségek csökkentését reméli elérni. A jelenleg fájdalmas átalakulási fázisban lévő játékfejlesztői ipar ettől több vállalkozást vonhat be a fejlesztési munkákba, ami több játékot jelent majd a PlayStaion2 konzol számára.