Ezen túlmenően minden negyedik döntéshozó úgy vélte, hogy a vállalati informatika az egész szervezet életét megkönnyíti, azaz összességében az említett két kategóriát figyelembe véve a válaszadók közel kétharmada, 62 százaléka nem csupán az adminisztráció területén vagy csak a vállalat egyes részterületeinek vonatkozásában, hanem globálisan is látja, értékeli az IT fontosságát.
A BellResearch szerint a vállalatméret csökkenésével nem csak az IT-szakmai vezetők, hanem az üzleti döntéshozók véleményében is egyre inkább előtérbe kerül az informatika adminisztrációt megkönnyítő szerepe: míg a nagyvállalati szegmensben csupán minden tizedik válaszadó jelölte meg ezt a szempontot, addig a középvállalati szegmensben minden negyedik, a kisvállalati döntéshozók közül pedig minden harmadik tekinti az informatika szerepét elsősorban pusztán adminisztratívnak.
A kutatás szerint a magyarországi közép- és nagyvállalatoknál alkalmazásban álló informatikai vezetők több mint fele, 51 százaléka szerint az informatika a vállalat adminisztrációját támogatja leginkább, bár a nagyvállalatok döntéshozóinak többsége az alaptevékenység támogatásában látja fontosabbnak a vállalati informatika szerepét.
A véleménykülönbség a BellResearch elemzői szerint abból adódik, hogy a nagyvállalati szegmensben az adminisztratív folyamatok informatikai támogatottsága, a vállalatméretből fakadó kényszerűség következtében jobban megoldott, így kisebb hangsúly helyeződik az adminisztráció automatizálására, mint a középvállalatok esetében.