Az internet népszerűsítésére irányuló kampányt személyesen a kancellár kezdeményezte, aki maga is informatikusi végzettséggel bír. A kampány rövid távú célja az, hogy eloszlassák az internetet eddig nem használók félelmeit, a hólabdahatás alapján néhány ezer oktató kiképzésével mindenkinek lehetőséget teremtsenek a háló kezelésének elsajátítására, nem utolsósorban pedig a jelenleginél lényegesen olcsóbbá tegyék az internet-hozzáférést az érdekelt cégek segítségével. Hosszabb távon azt szeretnék elérni, hogy az osztrákok hivatalos tennivalóikat is a világhálón intézhessék.
A kampány része, hogy afféle internetjogosítványt adnak azoknak, akik megfelelő eredményekkel végzik el a tanfolyamokat. Ez a jogosítvány az Európában már bevezetett ECDL (európai komputeres jogosítvány) egyik "tantárgyának", nevezetesen az internetkezelésnek a kiemelése, azaz az ECDL-hez az internet kérdéskörében megkövetelt tudnivalók elsajátítását igazolja. Az esetleg a munkahelyi alkalmazásnál is hasznos "jogsi" megszerzését a kancellár "igen olcsóvá, esetleg az érdekelt cégek támogatásával ingyenessé" szeretné tenni. A kampány keretében egy év alatt legalább 50 ezer ilyen diplomát szándékoznak kiadni.
Viktor Klima nagy lelkesedéssel szólt az érdekelt cégek ötleteiről és felajánlásairól. A kampány finanszírozásának alapját egyébként a kancellári hivatal állja - Klima reményei szerint szponzorpénzek bevonásával -, és a fő koordinátor maga a kancellár.