Az eredetileg a Netscape által 1994-ben kigondolt, mára szabvánnyá vált sütik révén személyesebbé, szűrtebbé tehető az információs dzsungel, ugyanakkor segítségükkel feltérképezhetők a böngészési szokások, sőt "ügyes" programokkal illetéktelenek sok mindent kideríthetnek az interneten utazókról.
Sükösd Miklós, a Közép-Európai Egyetem docense szerint a sütikkel kapcsolatos áldás vagy átok dilemma tulajdonképpen az internetes marketing, illetve a személyes adatvédelem ütközését jelenti. A kutató rámutatott: az üzleti vállalkozók az internetes felhasználó érdeklődéséből, böngészéssi szokásaiból sokkal finomabb fogyasztói profilt alakíthatnak ki, mint a hagyományos szociodemográfiai státus alapján. A süti-technológia jogszerűsége azon a ponton válik kérdésessé, amikor a fogyasztó nem értesül arról, hogy a minél személyre szólóbb szolgáltatásokat nyújtó vállalkozók adatokat gyűjtenek róluk a sütinyomok alapján.
Sükösd Miklós elmondta, hogy a felhasználók gépein kialakuló - a viselkedést rögzítő - sütisorozatokat a világhálón leszívják és elemzik, majd egy következő lépcsőben a tömeges személyes profilokból adatbázisokat állítanak össze, és ezeket kicserélik. Az üzleti szemlélet szerint a felhasználók, az extra szolgáltatások érdekében alakítanak ki profilokat, de Sükösd Miklós szerint azoknak a felhasználók engedélye nélkül történő felépítése az információs önrendelkezést sérti.
Úgy vélte, a sütik ellen egyrészt úgy lehet védekezni, hogy a weboldalak magánszférára vonatkozó politikáját közérthető formátumban, jó látható módon elhelyezik, másrészt azzal, hogy az adatbázisok cseréjét illető szabályozást pontosítják. Az előadó szerint a "régi" adatvédelmi jog az interneten is érvényes, és az új szabályozást várhatóan kodifikálják az elkövetkező években.
Csirmaz László matematikus, a Számítástechnika és Statisztika Központ vezetője úgy vélte, hogy a sütik elleni védekezés adott, a gond inkább az, hogy a kényelmes felhasználók nincsenek tisztában a sütik jövés-menésével és akkor sem tiltják meg azok elfogadását, ha arra lehetőségük volna.
A konferenciának otthont adó Független Médiaközpontot a New York-i székhelyű Független Újságíró Alapítvány hozta létre 1995-ben. A politikailag független, non profit szervezet újságíróknak és médiaszakos egyetemistáknak kínál képzési programokat; célja az etikus magatartáson alapuló pártatlan újságírás támogatása és erősítése.