Mint ismeretes, az OpenGL és DirectX technológiák az - elsősorban háromdimenziós - számítógépes grafika megjelenítését hivatottak ellátni, illetve felgyorsítani. Az OpenGL a Windows változatok mellett minden MacOS, Linux, és Unix operációs rendszerben megtalálható, a Microsoft DirectX azonban zárt jellege miatt csak a szoftveróriás saját operációs rendszere alatt érhető el.
A Microsoft elmondása szerint a társaság támogatja az ipari szabványokat, és az OpenGL Architecture Review Board (ARB) csoportnak is az egyik alapító tagja volt 1992-ben. Az OpenGL technológia az utóbbi időben azonban nem fejlődött elég lendületesen ahhoz, hogy a társaság továbbra is értelmét lássa a megoldás támogatásának.
"Többszáz szabványügyi testülethez tartozunk" - mondta Charmaine Graving, a Microsoft Windows termékmenedzsere. "Úgy érezzük, ezek a szervezetek rendkívül fontosak az ipar számára, és itt nem csak azokra a szabványügyi csoportokra gondolunk, amelyek saját üzleti tevékenységünket érintik, hanem minden olyan szabványra, amely a felhasználók javára válik. A jelen esetben azonban úgy érezzük, hogy a Microsoft különböző, egymástól elfelé haladó technológiák között áll, és az ipari támogatást tekintve az OpenGL nem a jó irányvonalat képviseli."
A Microsoft egy külön sajtóközleményben tudatta, hogy a szabványügyi csoportból való kilépése ellenére a továbbiakban is támogatni kívánja az OpenGL technológiát saját megoldásaiban. "A Microsoft a legnagyobb tisztelettel tekint az ARB összes tagjára, és a jövőben is együtt kíván működni velük, valamint azokkal a szoftverfejlesztő cégekkel, amelyek OpenGL-alapú alkalmazásokat kívánnak kiadni a Windows operációs rendszerhez. Bár a Microsoft a jövőben saját grafikai megoldását kívánja továbbfejleszteni, a társaság továbbra is a Windows Platform fontos elemének fogja tekinteni az OpenGL-t" - áll a közleményben.