Az optimista kezdet ellenére nem minden alakult a KPN elképzelései szerint. Miközben Japánban az NTT DoCoMo i-mode szolgáltatására 30 millióan jelentkeztek, addig az európai piacon mindössze 236.000 fogyasztót regisztráltak 2002 végéig. És ugyan több szakértő elemzésében az i-mode dinamikus fejlődését predesztinálja, az igazi áttörés még várat magára. A Xonio feje Matthias Plica úgy véli, hogy "az i-mode most egy olyan felfújt ballonhoz hasonlít, amelyik bármikor szétdurranhat, hatalmas boomot, őrületet előidézve."
Elemzők egy csoportja rámutat arra, hogy a Siemens és több európai gyártó a március 12-én kezdődő hannoveri CeBIT-en bemutatják i-mode kompatibilis telefonjaikat, ami egyértelművé teszi, hogy akár heteken belül elindulhat a tömeges igény az i-mode-ok iránt. A Matthias Plica által emlegetett boom-ot segítheti, hogy a Vodafone legfrissebb reklámjában bemutatja, hogy a tinédzserek hogyan használhatják a kamerás mobiltelefont, illetve azt, hogy hogyan csinálhatnak kedvet az MMS-el egy partihoz.