Majsai Sándor Gábor, az Oktatási Minisztérium informatikai miniszteri biztosa közölte: az állami és az EU-s támogatásokkal elérhető, hogy a jelenlegi intézményi 45 százalékos és a lakossági 8 százalékos személyiszámítógép-ellátottság 10 év múlva 90, illetve 45 százalékra emelkedjen.
Kürti István, a Sanoma Budapest Kiadó Rt. Kereskedelmi igazgatója kiemelte, hogy az internetes reklámkiadások 2002-ben mindössze egymilliárd forintot tettek ki a teljes magyarországi, 124,6 milliárd forintos reklámköltésből. Ez az összeg ugyan 400 millió forinttal több, mint a két évvel korábbi, ám még mindig elmarad a lehetőségektől. Ennek oka, hogy az on-line hirdetés létjogosultságáról és hasznáról újra és újra meg kell győzni a hirdetőket, továbbá a 300-5000 forint közötti elérési árakat a piac még mindig magasnak találja.
Véleménye szerint az internetes reklámköltés növekedési üteme optimista becslések szerint is legfeljebb 20 százalék lehet. Az on-line reklámpiac legnagyobb hirdetői az autóértékesítők, a bankok és az informatikatechnológiai cégek.
Emlékeztetett arra, hogy az internetezők 56 százaléka férfi, 44 százaléka nő, jellemzően az átlagosnál magasabb jövedelműek, illetve beosztásúak, általában szellemi foglalkozásúak, 30-34 évesek, illetve ennél fiatalabbak, Budapesten vagy a megyeszékhelyeken élnek.
Debre Zoltán, a Startlap internetes honlap főszerkesztője ismertette: a Startlap napi 450 ezer oldalletöltésével a leglátogatottabb nyitóoldal és a második legkeresettebb internetes magyar nyelvű oldal.
A Startlaphoz tartozó lap.hu-n keresztül ma már 1300 website-gyűjtemény érhető el, amelynek összeállításán mintegy 600 szerkesztő dolgozik.
Emlékeztetett arra, hogy a Startlap internetes portált a tavaly 16 milliárd forint árbevételt elért Sanoma Budapest Kiadó Rt. finanszírozza, amely 34 nyomtatott magazint és kiadványt, továbbá három internetes portált - a Startlap mellett a FigyelőNetet, illetve a Nők Lapja Cafét -, valamint 11 termék-site-ot is gondoz.