Magyarország száz legnagyobb vállalata közül mindössze 45 rendelkezik internetes honlappal - mondták el a Carnation Consulting stratégiai internet-tanácsadó cég csütörtökön, Budapesten rendezett sajtóbeszélgetésén.
A cég az idén mérte fel a száz legnagyobb árbevételű hazai vállalat internetes infrastruktúráját - mondta el Szekfű Balázs ügyvezető igazgató. Kiderült, hogy már mindenhol kiépítették a helyi hálózatot, és az internetes kapcsolat is általánosnak tekinthető. A megkérdezett vállalatok 91 százaléka a
mindennapi kommunikációban használja az internetet. A száz legnagyobb magyar vállalatnál hozzávetőlegesen 107 ezer számítógéppel dolgoznak, ebből mintegy 38 ezer rendelkezik internet-hozzáféréssel.
A felmérés szerint lényegesen kedvezőtlenebb a helyzet az internetes jelenlét tekintetében. A száz vállalat közül mindössze 45-nek van honlapja, és a website-ok túlnyomó többsége nem lép túl az úgynevezett brosúraoldalak kategóriáján, s további információkat alig lehet kérni ezekről a cégekről.
A felmérés szerint a legkisebb mértékű az internetes jelenlét a feldolgozó-, a gyógyszer-, az energia- és az építőipar, valamint a kereskedelem területén. Írott informatikai stratégiával a megkérdezett vállalatok 64 százaléka rendelkezik, az internetfelhasználására vonatkozó elképzelése azonban csak 7 százalékuknak van.