Az igazgató kifejtette: piaci részesedést eddig alacsony készülékárral, illetve ismert márkanévvel lehetett a legkönnyebben szerezni Magyarországon. A Sony-Ericsson mobiljai azonban nem tartoznak a legolcsóbbak közé, s ezért Wágner Tibor szerint a márka ismertségét növelni kell.
Az igazgató a Sony-Ericsson image kapcsán kifejtette: a készülékeket az Ericsson révén a technikailag élenjáró és megbízható, a Sony révén pedig a tetszetős külsejű, funkcionális, a két és fél generációs tudást is magában hordozó multimédiás telefonokként akarják pozícionálni.
Hozzátette: törekvéseik sikerét megalapozza az is, hogy a Sony-Ericsson dobta piacra az első színes kijelzős GSM-készüléket, s a cég első a vezeték nélküli mobilkommunikációs megoldások, a Bluetooth alkalmazása területén is.
Wágner Tibor úgy vélte, hogy a Sony-Ericsson a következő hónapokban piacra kerülő, viszonylag olcsó és gazdag funkcionalitással rendelkező multimédiás készülékei révén jelentősen növelheti részesedését, mivel ma még nagyon kevés, csupán mintegy 50 ezer MMS-telefont használnak Magyarországon. Elmondta: az ilyen készülékek száma az év végre a jelenleginek a többszöröse lesz.
Az igazgató a térség piacáról elmondta: míg Magyarországon a mobilpiac telítődik, addig például Lengyelországban, de különösen Oroszországban még extenzív a fejlődés. Lengyelországban a lakosság arányában számítva csak 30-40 százalékos a mobil elterjedtsége, szemben a magyarországi 70 százalékkal, míg Oroszországban csak 10 százalék körüli a penetráció.
Wágner Tibor éppen ezért úgy látja, hogy a jövőben ez a két piac lesz a legfontosabb a Sony-Ericsson számára Közép-Kelet-Európában, ahol a jelenlegi 10-12 százalékos részesedését szintén 15 százalékra szeretné növelni az idén a társaság.
Az elmúlt évben a közép-kelet-európai piacon 17-18 millió mobiltelefont adtak el.