Fujitsu Siemens Computers Kft.: növekedés minden piaci szegmensben

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2003. április 3. 12:59
A hazai számítástechnikai iparág növekedési átlagát felülmúlva, 35%-kal nagyobb forgalmat realizált a Fujitsu Siemens Computers Kft. a most zárult, 2002. pénzügyi évben, mint a megelőző év azonos időszakában.
Értékesítési árbevétele 2002-ben elérte a 5,4 milliárd forintot, piaci részesedése megkétszereződött - jelentette be Poros Gábor ügyvezető igazgató a vállalat hagyományos, Termék Fórum és Konferenciája alkalmából rendezett sajtótájékoztatón. Az eredményhez a harmadik negyedév (azaz 2002 utolsó negyedéve) rendkívüli forgalomnövekedéssel járult hozzá: az eladások ebben az időszakban 180%-kal haladták meg a megelőző év azonos időszakának értékét. Mobileszközökből a cég 219 százalékkal nagyobb árbevételt ért el, mint egy évvel korábban.

A Fujitsu Siemens Computers Kft. a 2002. pénzügyi évben tovább erősítette pozícióját a hazai piacon: az egyik leggyorsabban növekvő számítástechnikai eszköz- és megoldásszállító vállalatként 6,2%-os piaci részesedéssel zárta az évet. A Fujitsu Siemens Computers Kft. minden termékcsoportban - az asztali számítógépek, a mobil eszközök és a szerverek területén egyaránt - fokozta értékesítését.

A vállalat az összes Intel-alapú számítógép hazai piacán jelenleg a negyedik, a notebookok területén a második. A kimagasló eredményt a cég fennállásának harmadik teljes évében érte el. A növekedés megfelel az ügyvezető igazgató, Poros Gábor tavaly áprilisban meghirdetett célkitűzésének, annak, hogy a Fujitsu Siemens Computers Kft. a számítástechnikai piacot is sújtó recesszió ellenére megőrzi dinamikus növekedési tempóját, s középtávon a hazai információtechnológiai szegmens első öt helyezésének egyikét foglalja el.

A Fujitsu Siemens Computers minden fontos piaci szereplő számára vonzó termékeket kínált az elmúlt évben. A forgalom 31%-a keletkezett a nagyvállalatok számára történt értékesítésből, 35%-a a kis- és közepes vállalatok igényeinek kielégítése révén, míg az egyéni vásárlók 34%-kal járultak hozzá az eredményhez.

Poros Gábor a sikerek forrását - a többi között - a rendkívül gazdag termékválasztékban látja, azaz abban, hogy a cég versenytársainál szélesebb palettán elégíti ki a vevők igényeit. Bevált a cég stratégiája, amely a mobilitásra és az üzleti szempontból kritikus alkalmazások IT infrastruktúrájára alapoz. Ebben rendkívüli mértékben támaszkodik a Fujitsu Siemens Computers K+F műhelyeiben folyó munkára. A Siemens AG és a Fujitsu Limited technológiai bázisának és innovációs erejének egyesítése ugyanis a világ egyik legszélesebb információtechnológiai termékválasztékának kifejlesztését tette lehetővé.

A sajtótájékoztatón Joseph Reger, a nemzetközi vállalat technológiai fejlesztésekért felelős vezérigazgató-helyettese ismertette a Fujitsu Siemens Computers álláspontját az infokommunikációs iparág jövőjét érintő számos izgalmas kérdésről, többek között a chipipar jövőjéről, az IT és a kommunikációs infrastruktúrák új lehetőségeiről, a mobil- és vezeték nélküli technológiákról, a szerver- és az adattároló rendszerek fejlődéséről, az autonóm rendszerekről, a blade szerver technológiák jövőbeni szerepéről, valamint a felhasználói mobilitás technológiai kihívásairól.

A Fujitsu Siemens Computers e jövőbe tekintő fejlesztési politikája eredményeként a cég gyorsan reagál a piaci igényekre. Magyarországon például a vevők érdeklődése az elmúlt évben elsősorban a vállalat mobileszközei iránt növekedett meg: 2002 utolsó negyedévében 219 százalékkal nagyobb értékben vásároltak ilyen Fujitsu Siemens Computers terméket, mint egy évvel azelőtt. A noteszgépek forgalma 2002 egészét tekintve 137,5 százalékkal nőtt.

Az asztali számítógépek esetében 2002-ben 96,1 százalékkal nagyobb volt az értékesítési árbevétel, mint egy évvel azelőtt. A szerverek forgalma tavaly 21,7 százalékkal növekedett.