Bár a közelmúltban elterjedt a hír, miszerint a Yahoo külön szeretne válni partnerétől, az egyre jobban növekedő Google-tól, az új Yahoo Search a Google technológiájára épül. A Yahoo! a közelmúltban megvásárolta az Inktomit, amely utóbbi társaság megoldása az elkövetkező hónapokban komoly szerephez jut az új keresőben. Weiner azt egyelőre nem kívánta közölni, hogy az Inktomi technológiája teljesen átveszi-e a Google helyét a rendszerben.
"Maximalizálni szeretnénk rugalmasságunkat, és a jövőben nem szeretnénk túlságosan függni egyetlen keresőtechnológia szolgáltatójától" - mondta Weiner, hozzátéve, hogy a társaság március végén fejezte be az Inktomi felvásárlását, így a lépéssel megszerzett technológiák beépítésére ez idáig még nem volt elég idő.
Az internetes keresők az utóbbi időben egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a társaságok számára, mivel a fizetett linkek komoly bevételi forrásnak számítanak. A Piper Jaffrey befektetési cég szerint a webes keresők éves összebevétele négy éven belül elérheti a 7 milliárd dollárt.
A Yahoo! weboldalának tavaly októberi átdolgozása óta a társaság egyre inkább a keresőrendszerre összpontosít, a katalógus pedig lassan a háttérbe szorul. A jövőben a látogatók nem csak a katalógusban érhetik el a legfrissebb híreket vagy akár az időjárás előrejelzéseket, hanem a keresőben is egyszerűen megtalálhatják azokat. Az iraki háború híreinek kilistázásához például elég beírni a keresőbe, hogy "news Iraq", és a találati listán megjelennek a legfrissebb iraki fejlemények.
Az új Yahoo Search letisztult, egyszerű grafikus felületet nyújt, követve ezzel a Google stratégiáját. A rendszer a search.yahoo.com mellett a társaság számos egyéb oldalán keresztül is elérhető lesz. A megoldás a bannerek helyett szöveges szponzorált linkeket fog tartalmazni a weboldal jobb oldalán.