A megkérdezettek 35%-a válaszolta azt, hogy az online toborzás hatékonyabb a hagyományos módszereknél. További 43% vélekedik úgy, hogy a két lehetőség egyformán hatékony. Minden országban, amelyre a felmérés kiterjedt, megközelítőleg azonosan értékelték az online toborzás jelentőségét.
Németországban illetve Dániában a megkérdezettek 50, illetve 40%-a válaszolt úgy, hogy az online toborzás a "jövő útja", bár ezt a választ lényegesen kevesebben adták meg például Olaszországban, vagy Svédországban.
Összehasonlítva az online és hagyományos módszereket, a válaszadók 66%-a volt elégedettebb, vagy sokkal elégedettebbek az online megoldással, 22%-válaszolta azt, hogy egyenlő mértékben elégedett, és mindössze a válaszadók 12%-a preferálta a hagyományos toborzási módszereket.
A kutatást a Steptsone ASA megbízásából a nemzetközileg elismert piackutató, a Gallup Intézet végezte 2002. novemberében, a Stepstone mintegy 800, a legkülönbözőbb szektorokban működő ügyfelének körében. A felmérés kiterjedt Dániára, Svédországra, Norvégiára, Olaszországra, Belgiumra és Hollandiára, és felölelte a lehető legtöbb szakterületet illetve a legkülönbözőbb méretű cégeket.