A díj odaítélésénél a projekt komplexitásának, illetve stratégiai jelentőségének, a kitűzött célok teljesülése mértékének, a megrendelő véleményének és a pályázó szakmai tapasztalata mennyiségének és minőségének volt kitüntetett szerepe. A beadott pályázat tartalma, a személyes meghallgatások és a felhasználók, megrendelők személyes és írásbeli véleménye alapján az említett szempontok szerinti döntés Wittmann Györgynek kedvezett.
A projekt során gyakorlatilag négy hónap alatt, többek között centralizálták a számlavezetést, új back up stratégiát honosítottak meg, új szolgáltatások számára teremtettek informatikai hátteret, megvalósították a bankkártya-tranzakciók valós idejű feldolgozását, bevezették a home banking-et és csatlakoztatták a bankot a szlovák bankközi klíringhez. A projekt jelentőségét és komplexitását növelte a hazaitól eltérő jogi-szabályozási-, gazdasági-, üzleti-, nyelvi-, illetve kulturális környezet.
A bank működését alapvetően befolyásoló infokommunikációs infrastruktúra és a ráépülő szolgáltatások eredményeképpen a projektet követő szakaszban a bank ügyfeleinek száma 32, a betétállomány 20, a kibocsátott bankkártyák száma 90, a pénzügyi tranzakciók száma 76 százalékkal növekedett. A megteremtett új, korszerű infrastruktúra a szlovákiai bank üzleti terjeszkedését is támogatja. A projekt - stratégiai jelentősége miatt - a szlovák bank működésében, mivel egy kevés ügyfelű beruházási bankból sok ügyfeles kereskedelmi bankká alakult, kulturális változást eredményezett.
Wittmann György szakmai önéletrajza:
2002 - OTP tanácsadó
1995-2002 MNB (VIBER projekt) 1995-2003
1995 Digital
1992-1995 Budapest Bank (vez.ig. h., projekt: Bankkártya) 1992-1996
1990-1991 Creditanstalt (ügyvezető, projekt: számlavezetés) 1990-1992
1973-1990 MNB (elnöki tanácsadó, projektek: SWIFT, deviza centralizálás) 1973-1991
Felsőfokú végzettség: Kiev (közgazdász), Budapest (szakközgazdász)
A Fórumon idén is - az elméleti-, módszertani eredmények mellett - a projektmenedzsment gyakorlata állt a középpontban. A résztvevők és előadók szinte mindegyike gyakorló projektmenedzserként arra keresi évről évre a választ, hogy lehet a Fórum címében szereplő projektek magas sikertelenségi rátáját csökkenteni. A vállalatok, intézmények működő szervezetében gyakorlatilag "idegen testnek" számító projektek szervezeti, vezetési, módszertani kérdéseire pedig nem elsősorban az elmélet, hanem a gyakorlat adja meg a válaszokat.
A Fórum során kiemelt hangsúlyt kaptak a vállalati stratégia és a projektmenedzsment összefüggései, a projektek szervezeti megoldásai, az államigazgatási projektek speciális kérdései, a szoftverfejlesztési projekt menedzselési problémái, a globálisan működő vállalatok módszertani megfontolásai valamint a projektmenedzsert és a projektadminisztrációt támogató szoftvereszközök. Az előadások mellett két, a résztvevőket is bevonó kerekasztal-vita szolgálta a hazai tapasztalatok összegzését.
Hogy szükség van a fentiekre, azt a Fórum évek óta szinte változatlanul magas résztvevő-száma mellett az ott elhangzott alábbi statisztika is igazolja. Az informatikai projektek sikertelenségének okai között 66%-kal a rossz projekttervezés, illetve -menedzsment vezet, ezt 60%-kal az üzleti követelmények rossz megfogalmazása követi, míg a projektek 60%-ában pedig a nem megfelelő felelősségi szintek állnak a siker útjában (C&L Survay)