"Az nVidia nagyteljesítményű grafikus processzorainak alkalmazása jelentős segítséget jelent számunkra játékaink grafikai megjelenésének és teljesítményének folyamatos javításában, illetve a színvonalas játékok készítésében" - mondta Scott Cronce, az EA technikai igazgatója.
Kathleen Maher, a Jon Peddie Research piackutató cég elemzője úgy véli, a lépésnek csak korlátozott gyakorlati haszna lesz. Maher szerint az nVidia, és a rivális ATI az utóbbi időben egymástól eltérő megoldásokat dolgozott ki, és a társaságok most megpróbálják maguk mellé állítani a játékfejlesztőket.
Az Electronic Arts várhatóan azonban nem fog olyan nVidia specifikus megoldásokat alkalmazni, amelyek megakadályoznák az ATI alapú grafikus kártyák felhasználóit a játék futtatásában. Mint Maher hangsúlyozta, a játékkiadók célja az, hogy a játékszoftvert minél több játékos megvegye, illetve használhassa. Az ATI pedig igen jelentős részesedéssel rendelkezik a grafikus processzorok piacán.
A mostani lépés inkább egyfajta pszichológiai csapás lehet az nVidia részéről, amelynek legújabb grafikus megoldásai jelentős késéssel, és a várakozásoktól némileg elmaradó teljesítménnyel láttak napvilágot.