Az alexa.com bizonyosan nem teszi a mérleg ugyanazon serpenyőjébe a körtét és a krumplit, nála a főegység a domain, és egy site-nak azt tekinti, ami az adott domain alatt megtalálható. A mérés nem ugyanúgy történik, ahogy az auditszoftvereknél, amikor is egy kis egypixeles képecskét a mérőszerverről kell behívni az oldalba, hanem egy sokmilliós mintából statisztikai módszerekkel számítják ki a napi oldalletöltést és a napi látogatói létszámot, s ezek kombinációjából alakíja ki a szoftver a háromhavi átlagszámok szerinti rangsort.
Ez eltérhet ugyan a Webauditnál mért adatok nyomán kialakult rangsortól, de elképzelhető, hogy ha magát az adott domaint és a hozzá tartozó site-ot nézzük, akkor az alexa.com értékelése pontosabb, hiszen a nagyobb (és kisebb) portálok networknek nevezett szövetségeiben sok össze nem tartozó árucikk - ahogy mondani szokás: kegyszer, vegyszer, óvszer - kerül egy serpenyőbe.
Március végén az előző háromhavi forgalom alapján nagyjából így nézett ki a nagyobb magyar hírportálok alexa.com szerinti ragsora (az utolsó számjegyeket kerekítettük):
Origo ~ 2 000.
Startlap ~ 3 600.
Index ~ 4 400.
Korridor ~ 12 600.
Stop ~ 19 100.
RTL Klub ~ 19 500.
Prím ~ 20 400.
A lista naponta változik, de a háromhavi átlagok alapján a magyarországi nagyobb portálok rangsora így alakult (a helyezés a világ össze site-jának mezőnyében értendő).
És ha már felmerült a Prím neve, nézzük meg az informatikai hírportálok sorrendjét (meglepő nagyságrendi különbségek tapasztalhatók):
Prím ~ 20 400.
Terminál ~ 25 500.
Supergamez ~ 31 500.
HWSW ~ 107 300.
Root.hu ~ 283 000.
Számítástechnika.hu ~ 731 000.
A gazdasági lapok a dobogós informatikai lapok mögött jócskán lemaradnak:
fn.hu ~ 48 800.
napi.hu ~ 72 300.
hvg.hu ~ 110 800.
portfolio.hu ~ 200 000.
Felzárkózóban vannak viszont a klasszikus napilapok online verziói, a Népszavát leszámítva (ide soroljuk az MTI hírportálját is):
Magyar Nemzet ~ 13 600.
MTI ~ 27 000.
Népszabadság ~ 28 000.
Magyar Hírlap ~ 32 000.
Népszava ~ 129 000.
(Érdekesség, hogy az első ötvenezerbe, vagyis a gazdasági site-ok élmezőnyébe még az Adverticum is belefér, viszont a Habostorta, amely a maga köré szervezett hálózattal a Webaudit szerint a második legforgalmasabb magyar site-csoport, önmagában nem fér be az első százezerbe...)
A forgalom mellett érdekes keresztolvasottsági adatokat is kaphatunk az oldalról, vagyis hogy azok, akik ezt vagy azt a site-ot nézik, mit látogatnak még. Összehasonlíthatjuk 2-3-4 konkurens rangsorának alakulását 3, 6 vagy 12 hónapra visszamenően, megtudhatjuk, hogy kik és hányan linkelnek az adott oldalra, s elolvashatjuk, hogy a látogatók miként értékelik az adott oldalt. Összességében elmondható, hogy az Alexa.com hasznos támpontot nyújt az egyre szaporodó webkikötők közötti eligazodáshoz, navigáláshoz.