A jelentés kitér arra is, hogy az eltérések abból adódnak, hogy a mobiltelefon tulajdonosok nagyobb része nem tudja még, hogy áldozna-e arra pénzt, hogy olyan mobiltelefont vegyen (vagy cserélje le a régit), amelyiken a vezeték nélküli játékok minden fennakadás nélkül futnak.
A Strategy Analytics véleménye szerint 2008-ra a 7 milliárdos forgalommal kecsegtető mobiljáték piac meghatározó szereplői a Java, illetve BREW játékok lesznek. Ezek mellett a böngésző alapú játékok és a szöveges játékok is népszerűek lehetnek, igaz, különösen ez utóbbinál nagyon ötletes tervezőkre lesz szükség, hogy a szöveges tartalom is kellő izgalommal és a játék élményével párosuljon.
David Kerr a Strategy Analytics Global Wireless Practice elnökhelyettese a jelentéshez a következő kommentárt fűzte: "miközben biztosra vehető a mobiljátékok iránti kereslet ugrásszerű növekedése, addig bizonytalanok vagyunk a tekintetben, hogy a fogyasztók az elkövetkező öt évben mennyit akarnak áldozni a multimédiás, színes kijelzős mobilcsodákra. Az általunk felvázolt trend szerint ezek ára öt év múlva annyiba fog kerülni, mint most egy alsó-középkategóriás modellé."