Movex vállalatirányítás a Könyvklubnál

forrás Prim Online, 2003. április 30. 10:01
A Magyar Könyvklub integrált informatikai rendszerének megvalósítására az aPLUS Consulting kapott megbízást. A megoldás alapja a Movex vállalatirányítási rendszer és egy nagyszabású szerverkonszolidáció, melynek során a meglevő 22 szerver funkcióinak többségét egyetlen IBM kiszolgáló váltja fel.

Három korábbi cég egyesülésével létrejött Magyar Könyvklub informatikai rendszere az évek során meglehetősen heterogénné vált - az összesen huszonkét darab Intel-alapú szerver és az egymástól független sziget-megoldások nehézkessé tették a működést. A Magyar Könyvklub integrált vállalatirányítási rendszer megvalósítására írt ki meghívásos pályázatot, amelyen a legnevesebb ERP-szállítók között az aPLUS Consulting is részt vehetett.

Az aPLUS Consulting februárban írta alá a szerződést, és már megkezdődött a munka, amelynek eredményeként a Magyar Könyvklub központját és 56 könyvesboltját közös, korszerű rendszerbe integráltan láthatja és kezelheti a több ezer termék adatait. Az első fázisban a készletgazdálkodás, nagykereskedelem, pénzügy, számvitel, kontrolling, ellátási lánc (SCM), ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM) modulok valósulnak meg. Ennek során történik meg a Movex rendszer integrálása a könyvesboltokban működő hazai fejlesztésű Laurel viszonteladói rendszerrel. Ezzel párhuzamosan folyik a szerverkonszolidáció: egy IBMeserver iSeries 810-es modell váltja fel a korábban elszórtan működő Intel-alapú szerverek funkcióinak nagy részét. A következő lépésben pedig a jelenleg elkülönülten működő WebShopot is a Movex alá integrálják az e-business modul bevezetésével.