Az online banki szolgáltatásokból leginkább az átutalást használják
Szalay Dániel, 2003. május 4. 11:15
A német Mummert tanácsadó cég tanulmánya alapján a német bankok online szolgáltatásaikért csekély profitra tesznek szert. A legtöbb ügyfél az internet nyújtotta olcsó átutalási lehetőségeket használja ki
A 800 megkérdezett ügyfél 86 százaléka utalja pénzét online, 82 százaléka számlája kezelésére veszi igénybe a bank online szolgáltatásait. A többi online szolgáltatást viszont általában nem vagy csak elenyésző számban veszik igénybe - olvasható a tanulmányban.
Kiderült az is, hogy a német bankoknak csak csekély bevételük származik online szolgáltatásaikból. Kevesen igényelnek online pénzügyi és befektetési tanácsadást. Egyébként a megkérdezettek 16 százaléka azt mondta, hogy nincs internetes hozzáférése.
Míg a bankok online ügyfeleinek aránya magas, többségüknek alapvető kételyei vannak az online bankügyintézéssel kapcsolatban. A problémákat tartalmazó lista élén a biztonsági problémák állnak. Általában a személyes kapcsolat a helyi szervezettel nem túl fontos az ügyfeleknek. Elsőbbséget élvez, hogy a rendszer felhasználóbarát legyen, és a bankbiztonság is nagyon fontos – olvasható a Mummert tanulmányában.