"A digitális kamerák ezidáig nem váltak tömegcikké, mert a legtöbb felhasználó továbbra is a hagyományos filmet használja. A digitális fényképek kidolgozását is vállaló fotószaküzletek, illetve utcai kidolgozóbódék elterjedése azonban megkönnyíti a felhasználók dolgát, ami jelentős vonzerő lehet a vásárlásra" - közölte Chris Chute, az International Data Corp. (IDC) piackutató cég egyik elemzője, aki a társaság most kiadott jelentését is készítette.
A piackutató cég jelentése kihangsúlyozza azt a felhasználói igényt, hogy a gyártók ne csak digitális fényképezőgépeket gyártsanak, hanem megfelelő megoldást is kínáljanak azon felhasználók számára, akik otthon nem tudják, vagy nem akarják kinyomtatni a rögzített fotókat.
Az elmúlt évben az analóg filmról kidolgozott papírképek száma jelentősen meghaladta a digitális fényképezővel készített, majd kinyomtatott fotók számát az Egyesült Államokban. Az IDC szerint ez az arány várhatóan 2006-ban fog megfordulni.
Amíg tavaly a papírképek 80 százaléka készült hagyományos filmről, 2006-ra ez az arány csak 65 százalékra csökken. Ez az otthon kinyomtatott fotókkal együtt azt fogja jelenteni, hogy több papírkép készül digitális felvételről, mint filmről.
A digitális fotók üzleti jellegű kidolgozására az Eastman Kodak, a Fuji Film, és Sony cégek egyaránt kínálnak, illetve fejlesztenek megoldásokat.
Chute szerint ezen kényelmi szolgáltatás általános bevezetését követően még tovább növekedhet a digitális kamerák piaca. Az idei évben a tavalyi 27,9 millióval szemben mintegy 33 millió készülék eladását várja az IDC, a legnépszerűbb készülékek pedig várhatóan a 3 megapixeles kategóriából kerülnek ki.
2001-ben, illetve 2002-ben a 2 megapixeles kamerák voltak a legnépszerűbbek, de az árak csökkenésével gyorsan teret nyertek a nagyobb felbontású, 3 - 4 megapixeles modellek.