Élő CRM bemutató a .Net laborban

forrás Prim Online, 2003. május 12. 14:38
Élő bemutató keretében ismertette a Microsoft-HP. Net Laborban május 8-án ügyfélkapcsolat-menedzsment rendszerét a hazai CRM bevezetések fontos képviselője, az LLP Budapest Kft. A szeminárium gyakorlati példákon keresztül nyújtott áttekintést a CRM rendszerről mindazon vállalatok képviselői számára, akik az ügyfélkapcsolatok megfelelő kezelését stratégiai kérdésnek tartják cégüknél.
A szeminárium első részében az LLP Budapest az ügyfelekkel és potenciális ügyfelekkel kapcsolatot tartó legfontosabb üzleti területek (marketing, kereskedelem, ügyfélszolgálat-szerviz) közötti információs szakadék feloldásának lehetőségeit tárta fel. Az ügyfélszolgálati feladatok egyik fontos területének tartják például az ügyfél folyamatos tájékoztatását probléma esetén - nemcsak a hiba elhárítása után, hanem olyan esetekben is, amikor egy adott hibát nem lehet azonnal orvosolni, illetve annak feltárása hosszabb időt vesz igénybe. Az egyes osztályok közötti szervezett kommunikáció biztosítja és gyorsítja ezt a tájékoztatást.

A szeminárium második része az irodai CRM-alkalmazás terepen történő meghosszabbítási lehetőségére adott alternatív javaslatokat. Ennek keretében az LLP szakértői internetes GPRS kapcsolaton keresztül élőben mutatták be, hogyan tehető egyszerűbbé és költséghatékonyabbá azoknak a munkatársaknak a munkája, akik szinte folyamatosan az irodán kívül végzik a tevékenységüket (pl. kereskedők, szervizesek). A megoldás megmutatta, hogy az ügyfél és partner adatbázis, valamint a rendszer kezelőfelülete mobil eszközökön keresztül (laptop, palmtop, WAP-os mobiltelefon), akár Windows-os alkalmazással, vagy web-böngészővel is elérhető.


A szeminárium résztvevőinek az egyik fontos kérdése az volt, hogy a CRM rendszer és az általuk már használt egyéb megoldások (pl. ERP rendszer) hogyan integrálhatók egymással. Az LLP képviselői szerint ma már szinte természetes, hogy alig van a piacon "zöld mezős" beruházás, ezért a rendszereknek nagymértékben átjárhatónak kell lenniük egymással. A Pivotal rendszernél ez nem jelent problémát, mert nyitottsága és szabványossága révén könnyen integrálható más rendszerekkel is.