Élő bemutató keretében ismertette a Microsoft-HP. Net Laborban május 8-án ügyfélkapcsolat-menedzsment rendszerét a hazai CRM bevezetések fontos képviselője, az LLP Budapest Kft. A szeminárium gyakorlati példákon keresztül nyújtott áttekintést a CRM rendszerről mindazon vállalatok képviselői számára, akik az ügyfélkapcsolatok megfelelő kezelését stratégiai kérdésnek tartják cégüknél.
A
szeminárium első részében az LLP Budapest az ügyfelekkel és potenciális ügyfelekkel
kapcsolatot tartó legfontosabb üzleti területek (marketing, kereskedelem,
ügyfélszolgálat-szerviz) közötti információs szakadék feloldásának lehetőségeit
tárta fel. Az ügyfélszolgálati feladatok egyik fontos területének tartják
például az ügyfél folyamatos tájékoztatását probléma esetén - nemcsak a hiba
elhárítása után, hanem olyan esetekben is, amikor egy adott hibát nem lehet
azonnal orvosolni, illetve annak feltárása hosszabb időt vesz igénybe. Az egyes
osztályok közötti szervezett kommunikáció biztosítja és gyorsítja ezt a
tájékoztatást.
A
szeminárium második része az irodai CRM-alkalmazás terepen történő meghosszabbítási
lehetőségére adott alternatív javaslatokat. Ennek keretében az LLP szakértői
internetes GPRS kapcsolaton keresztül élőben mutatták be, hogyan tehető
egyszerűbbé és költséghatékonyabbá azoknak a munkatársaknak a munkája, akik
szinte folyamatosan az irodán kívül végzik a tevékenységüket (pl. kereskedők,
szervizesek). A megoldás megmutatta, hogy az ügyfél és partner adatbázis,
valamint a rendszer kezelőfelülete mobil eszközökön keresztül (laptop, palmtop,
WAP-os mobiltelefon), akár Windows-os alkalmazással, vagy web-böngészővel is
elérhető.
A szeminárium résztvevőinek az egyik fontos kérdése
az volt, hogy a CRM rendszer és az általuk már használt egyéb megoldások (pl.
ERP rendszer) hogyan integrálhatók egymással. Az LLP képviselői szerint ma már
szinte természetes, hogy alig van a piacon "zöld mezős" beruházás,
ezért a rendszereknek nagymértékben átjárhatónak kell lenniük egymással. A
Pivotal rendszernél ez nem jelent problémát, mert nyitottsága és szabványossága
révén könnyen integrálható más rendszerekkel is.