Érdemes az interneten hirdetni!
forrás Prim Online, 2003. május 12. 15:26
Véget ért a GTS DataNet hangalapú szolgáltatását népszerűsítő kampányának online része. A május 31-ig tartó akció kommunikációjában az eddigieknél jelentősebb szerepet kapott az internet a nyomtatott sajtó és a DM mellett.
Varga Edit, a GTS PR menedzsere elmondta, hogy az ISDN 30 célcsoportjául szolgáló vállalati döntéshozók napközben szinte csak az interneten érhetőek el, s ezzel magyarázható a Neo kampányának sikeressége. A BellResearch közelmúltban publikált felmérése is alátámasztani látszik a fentieket, hiszen informatikai kérdésekben a szakmai döntéshozók körében az Internet vezeti a ToP 5 információforrás listáját, megelőzve ezzel a nyomtatott sajtót, sőt a partnerektől hallott vagy a konferenciákon, előadásokon szerzett információkat.
Nagy Katalin, a GTS DataNet online kampányait bonyolító Neo Interactive média igazgatója hozzátette, hogy amíg itthon a hirdetők költségvetésük legnagyobb részét TV reklámokra, a többit pedig nyomtatott anyagokra költik, addig az USA-ban a rendelkezésre álló büdzsé akár 10-15%-át fordítják internetes reklámozásra.
A „csökkenő tévénézés törvénye" szerint a fogyasztók egyre nagyobb tömegei (főleg fiatalok) és egyre értékesebb csoportjai (pl. döntéshozók) válnak elérhetetlenné a mind több hirdető által túl drágának ítélt TV reklámokkal. Ez elsősorban az internet médiamixben betöltött szerepét erősíti, amelyet alátámaszt a BigResearch ezév áprilisában zajló kutatása is: az Egyesült Államokban a férfiak 24%-a, a nők 30%-a csatlakozik a világhálóra televízió-nézés közben, tehát egyre több tévénéző figyelmét vonja el az internet.