[smallimage 1 left] Az áprilisban Comdex néven megrendezett informatikai szakkiállítás tapasztalatait közleményben összegezte a rendező Syma Kft. A ma kézhez vett beszámolót ezúton osztjuk meg olvasóinkkal, a dőlt betűkkel szedett szövegrész változtatás nélkül tartalmazza a rendezők értékelését.
Az SAP Rendezvénycsarnokban április 16-19-e között került sor az első Comdex Hungary információtechnológiai és telekommunikációs szakvásárra. A szervező Syma-Expo Kft. a Comdex szó és vele együtt a bejegyzett www.comdex.hu honlap használatát a HRP Hungary Kft-től vásárolta meg. A HRP 1998 október 26-án a Magyar Szabadalmi Hivatalnál erre a szóra védjegybejelentést nyújtott be, amit a hivatal 1999. szeptember 3-án kelt határozatában tizenegy osztályra, köztük a 42 osztályra -..informatikai, műszaki tárgyú rendezvények, konferenciák, kiállítások szervezése, lebonyolítása..- a bejelentés napjától, mint a védjegy jogosultjának 157 501-es számon lajstromozott, és kiadta számára a védjegyokiratot.A szervező a szakvásár elsődleges céljának a fejlett tudásalapú információs társadalmakhoz történő felzárkózás szolgálatát, szakmai vonatkozásban pedig színvonalas megjelenéssel és kiállítói összetétellel az elmúlt években „devalválódott" kiállítási média szerepének helyreállítását tekintette. Ezért is kérte fel a rendezvény fővédnökének az IHM miniszterét, aki mind a honlapon, mind pedig a katalógusban köszöntötte a kiállítókat és az érdeklődőket, valamint védnököknek az Oktatási Minisztérium és a Kormányzati Informatikai és Társadalmi Kapcsolatok Hivatalának vezetőit, továbbá közreműködő és támogató résztvevőknek a legfontosabb szakmai szervezeteket. Az előkészítés öt hónapja során pedig több mint 600 céget keresett meg nyomtatott tájékoztatóval, majd telex- és telefon- marketinggel, illetve fogadó készség esetén munkatársaival együtt számos nagy-, közép- és kisvállalattal tárgyalt a részvételről. A szakvásáron nyolc termékcsoportban összesen 64 cég mutatkozott be, közöttük 19 olyan tartalomszolgáltató, melyekből négy kiállítóként, 15 pedig a multimédia bemutató nevet viselő internetes kapcsolattal és kivetítővel rendelkező standon prezentálta termékeit és szolgáltatásait. Ez utóbbiakból 7 cég nem szerepel a katalógusban, részvételük a szervező MATISZ munkáját dicséri, akárcsak az „eLearning szabványosítási szimpózium", amelyen jelentős számban vettek részt az érdekelt szakemberek. A fentiek alapján a legnagyobb részvétel - 22 cég - a multimédia termékcsoportban volt. A hardver és a szoftver termékcsoportokban 21, a tele-és mobilkommunikáció termékcsoportban 4, az IT és telekommunikációs szolgáltatások, a hálózati technológiák, valamint az alkatrészek, perifériák, tartozékok termékcsoportokban összesen 6, a szakmai szervezetek, szaklapok, kiadványok termékcsoportban pedig 11 kiállító képviseltette magát. Megjegyzendő, hogy számos kiállító, elsősorban a nagy- és középvállalatok, csupán egy termékcsoportban szerepeltek, jóllehet bemutatott termékpalettájuk több termékcsoportot ölelt fel. Ennek ellenére a hardver, a szoftver, a telekommunikáció termékcsoportokban kiállítók száma várakozás alatt maradt. Az említettek mellett a kiállítói és látogatói szervezést széleskörű PR- és reklámtevékenység kísérte. Hét szaklapban jelent meg 13 színes hirdetés, a Népszabadság, Magyar Hírlap, Népszava, a Metro Újság és a Pannon Lapok hírt, cikkeket közöltek a rendezvényről, az EseményMenedzser két alkalommal 44 és 47 ezer példányban megjelentett nyomtatott kiadásában, amelyet behúzva a Napi Gazdaság , a Magyar Hírlap és az MM Magazin előfizetői kaptak, ismertette a rendezvényt. Az UPC 600 ezer példányban terjesztett Távkapcsoló 4.számában egy oldalon ismertette a Comdex szakvásárt és a kiállítási megjelenését. Április 9-19-e között az MTV Napkelte 20 alkalommal, míg az M2 5 alkalommal sugározta a Comdex reklámfilmjét. Az MTV a reggeli programajánlóban több alkalommal foglalkozott a rendezvénnyel. A NYUGATI Tér TV pedig április 10-19-e között 296 alkalommal mutatta be a szakvásár ismertetőjét. A Prim Online, a MATISZ, az IVSZ hírlevelei többször adtak tájékoztatást a kiállításról. Emellett DM-akciókkal, a kiállítók bekapcsolásával 9500 meghívó-tiszteletjegyet, etikettet és kétszáz kisméretű plakátot kaptak a potenciális vállalatok, szakemberek.A három és fél napig tartó szakvásáron regisztrálással a belépés díjtalan volt. A látogatottság elsősorban a délelőtti órákban volt erőteljesebb, a bejelentkezett nyolc iskola közül csak egy érkezett szervezetten, míg a többiekből a kiadott szünet miatt a diákok egyéni érdeklődésre érkeztek. A látogatók száma a két külön rendezvénnyel együtt meghaladta a 3500 főt, melyhez azonban az is hozzátartozik, hogy a szakvásár honlapját a vásár hetében 4200 érdeklődő látogatta meg 25 ezer letöltéssel.Az alábbi reprezentatív felmérés 1000 látogató érkezési helyéről és foglalkozásáról ad tájékoztatást. Az ezer főből 285 érkezett az ország különböző városaiból, 715 pedig Budapestről.Minisztériumok, közintézmények, szakmai szervezetek vezető munkatársai 37 fő
Vállalkozók, cégtulajdonosok, ügyvezetők 144 fő
Informatikusok 202 fő
Mérnökök, technikusok 146 fő
Ágazati vezetők, menedzserek 138 fő
Kereskedelmi vezetők és munkatársak 59 fő
Tanárok, felsőoktatási hallgatók 79 fő
Egyéb érdeklődők 195 fő
[bigimage 2]