IBM: "látnoki" Lotus-megoldások
Kovács Attila, 2003. május 15. 20:14
"Látnok az IBM-től" címmel a budapesti Hotel Héliában május 15-én tartotta Lotus felhasználói napját az IBM Magyarország. Az első félév legnagyobb hazai Lotus rendezvényén mintegy 120 résztvevő öt előadást hallgatott meg.
A bevezetőt tartó Horváth András vezető rendszermérnök a Lotus megoldások látnoki jellegét azzal magyarázta, hogy az IBM olyan megoldásokat igyekszik kínálni, amelyek az ügyfelek munkájának segítésében bizonyos előrelátással bírnak, főleg a kényelmi funkciók terén. A „szoftveres előrelátás" mögött olyan dinamikus rendszerek állnak, amelyek bár folyamatos kapcsolatban vannak egymással, ám mindig csak akkor és csak azt „kérdezik" egymástól, amikor és amire szükség van.
Az előadások célja az volt, hogy megmutassák azokat az alkotó elemeket, amelyek „kiadják" ezt az előre gondolkodó rendszert. Kiemelhetők a következő témák: a Lotus szoftverek jelene és jövője, a Lotus Notes 6-os verziónak a digitális aláírásban, titkosításban betöltött szerepe, Lotus alapú hazai sikeres IBM-projektek, a WebSphere és a Lotus termékek integrációja (ún. contextual collaboration).Ez utóbbi témában a WebSphere és a Lotus termékek interaktivitást támogató funkcióinak az együttműködése révén a felhasználók a képernyő előtt hatékonyabban tudják munkájukat végezni, gyorsabban képesek dönteni.