Megújult call center a Marketlinknél
forrás Prim Online, 2003. május 16. 13:27
[smallimage 1 left] A Marketlink megújult call centerében egyidejűleg akár 100 operátor és 120 automatikus csatorna bonyolíthatja le a bemenő és kimenő hívásokat az Euronet által megvalósított megoldás révén.
A Marketlink 1996-ban jelent meg Magyarországon, és azóta az egyik piacvezetővé vált a call center szolgáltatások területén. Ez az - itthon még viszonylag kevéssé elterjedt - szolgáltatás lehetővé teszi cégek számára, hogy esetenkénti nagyobb szabású kimenő vagy bemenő kampányokat bonyolítsanak le anélkül, hogy az ehhez szükséges hardver, szoftver, illetve munkaerő biztosításába, valamint a speciális szaktudásba invesztálniuk kellene.
A Marketlink call centere a legkülönbözőbb jellegű ügyfelek kampányait bonyolítja le, megbízóik között bankok, gyógyszerészeti cégek és légitársaságok egyaránt helyet kapnak. Hátterét az Euronet Rt. által 1999-ben megvalósított Avaya Definity-alapú call center megoldás biztosítja. Az akkor kiépült rendszer mintegy 100 operátort és több tucat automatikus hívást kezelt egyidejűleg, de ez a kapacitás kezdett szűkössé válni. A 2003 elején elhatározott és megvalósított hardvercserével 120-ra nőhet a rendszer által kezelt hívások száma. Az Euronet által javasolt hardver egy IBM Direct Talk szerver lett, Microsoft operációs rendszerrel.
Sas Tibor, az Euronet Rt, üzletfejlesztési igazgatója elmondta: „Nyugaton, például Angliában a call center operátorok már számottevő tömeget tesznek ki, egy felmérés szerint elérik a dolgozó lakosság 1,5 százalékát. Magyarországon ez az arány körülbelül tizede lehet az angliainak - ami jól mutatja a lemaradásunkat, és jelzi a fejlődéslehetőségeit. Azt gondolom, hogy az internet terjedése mellett továbbra is az emberek közötti, hang-alapú kommunikáció marad a meghatározó, és tovább nő a telefonos kapcsolatok, információszolgáltatás, ügyintézés és ügyfélkapcsolat-kezelés jelentősége."